Ontdekking; TiSCAD

Hallo

Tijdens het surfen op internet ontdekte ik een SW-supplement:
Ik laat je het zelf zien: QuickInsert – Fastener Add-in voor SolidWorks | TiSCAD.

Misschien in de MyCad tools...?..

Wat denk je?
Te duur?
Nutteloos?
Nuttig?

2 likes

BJR
Naar de weergaven met de link, lijkt het intuïtief en intelligent, een gereedschapskist met montage-elementen, zoals bouten, ringen, borgringen ..., die live de mogelijkheid laten zien om te kunnen doen!!
Met vriendelijke groet, Pierre

Hallo;

Dit klinkt interessant als een add-on. Bedankt voor het delen van @Julien_MARTIN .

Ik denk ook dat het zou een pluspunt zijn in de MyCad tools (in plaats van hun MyCadViewer? ... )

want persoonlijk wil ik niet dat je een viewer maakt alleen voor het gebruik van gebruikers van MyCad-tools, wetende dat Edrawing wordt geleverd met de Solidworks en Catia installeert... en gebruikers van 3D-modellers moeten 90% van de Mycad-klanten vertegenwoordigen, als we het nog steeds zouden kunnen delen...

Ik ben een beetje verliefd op hun ToolChecker:

Het enige wat ze hoeven te doen is wachten tot iemand aan de slag gaat om hun product te testen...
in de 300€ / jaar (waarschijnlijk per positie)

Ter info: hun macro om " geforceerde " afmetingen op een tekening te detecteren.

1 like

Hallo Julien-MARTIN,

Wauw!!! Ontzagwekkend!!! Ik ken deze erg interessante versie niet.
Qua prijs is het voor een alleenstaande duur; Voor een groep gebruikers wel.
Bedankt voor de informatie.
@+.
AR.

Het enige wat ze hoeven te doen is wachten tot iemand aan de slag gaat om hun product te testen...
in de 300€ / jaar (waarschijnlijk per positie)

Er is een proefversie die ik test in het tabblad downloads:

image

Inderdaad, de Toolcheker werkt erg goed.

Qua prijs is het voor een alleenstaande duur; Voor een groep gebruikers wel.
image

Zeker bespreekbaar afhankelijk van het aantal posities. :confused:

1 like

300€ voor een bedrijf lijkt mij betaalbaar. Je bespaart 10 uur in het jaar en je hebt je licentie grotendeels terugbetaald.
Gezien de belangrijke ontwikkeling die gedaan moet worden voor dit soort software, lijkt het mij een betaalbare prijs, ook al kan het op het eerste gezicht verkoelend zijn.
We moeten dan zien of het degressief is voor een groot aantal licenties (of niet)
Misschien kan Visiativ er inspiratie uit putten om een gelijkwaardige software te ontwikkelen die gratis toegankelijk is via MyCADTools?
Wat vind je van @Coralie @fmarchand, die intern bij Visiativ worden aangeboden in de te ontwikkelen software?

1 like

Bedankt dat je een bètatester :grin: bent, vergeet niet om ons een beetje feedback te geven (zonder te vergeten je versie van Solidworks te specificeren).

Een paar vragen (als je de tijd, de wens en het geduld hebt):
Is het mogelijk om de voorgestelde bevestigingsmiddelen aan te passen en/of aangepaste eigenschappen toe te voegen?
Hoeveel wint een assemblage aan gewicht (in bytes) met deze oplossing.
Hoe zit het met de materialen van de schroeven?
Is de geometrie van de schroeven in overeenstemming met de ISO/DIN-normen? (omdat ze de neiging hebben om in de loop van de tijd te evolueren)?

Ik stel deze vragen omdat ik niet zou willen eindigen met nog een " Solidworks Toolbox".

Dat gezegd hebbende, wil ik ( :+1:) @sbadenis bedanken voor de opname van Visiativ in de reflectie van de creatie van een soortgelijke tool die is opgenomen in de MycadTool-suite... er is waarschijnlijk interesse in dit soort tools (Solidworks Standard-licenties hebben geen toegang tot de Solidworks-toolbox).

2 likes

Ik stel me voor dat de schroevenbibliotheek aanpasbaar is (te bevestigen door onze bètatester @Julien_MARTIN ? :wink:)
Bewerken: ja, het is aanpasbaar (je moest er gewoon beter uitzien): :rofl:

In het aanpasbare materiaaloverzicht kun je eigenschappen...

2 likes

De belangrijkste interesse die ik zie, als ontwerper en monteur, is om de lijst met gereedschappen te kennen die nodig zijn voor de assemblage en de accessoires/hardware die ik moet hebben

1 like

@Alfoncpasmamob en vooral om te weten of het toegankelijk en demonteerbaar is.
Die nooit in de val is gelopen (reizen niet belangrijk genoeg of ander probleem van dezelfde stijl

1 like

Het is me inderdaad al overkomen dat ik gereedschap moest maken/aanpassen om bepaalde onderdelen te demonteren/weer in elkaar te zetten zonder al te veel ruimte te hebben, ben het eens met je opmerking,
tussen studie en haalbaarheid!!

2 likes

Hallo @Julien_MARTIN bedankt voor het delen.

De 14 dagen van de proefversie is " 14 dagen, of we het nu gebruiken of niet " of " 14 dagen gebruik "?

1 like

Hallo

Ter informatie: Visiativ heeft al veel gestandaardiseerde onderdelen en profielen gemaakt.
Downloadbaar voor degenen die het abonnement hebben.

Dit soort producten kan interessant zijn als je alleen bent en geen middelen hebt, maar zodra je artikelcodes moet invoeren om de onderdelen te kunnen beheren (voorraad, CAPM...) verliest dit soort tool aan interesse omdat het moet worden geconfigureerd → komt het terug op hetzelfde moment als het ophalen/wijzigen van bibliotheken.

Het enige leuke dat ik zie, is eerder hun integratie van de tools (niet goed gestandaardiseerd en moeilijker te vinden/herontwerpen). Toch moet uw werkplaats dezelfde merken gebruiken als wat ze hebben ontworpen...

2 likes

Dit is waar, maar wees voorzichtig, een groot deel is niet up-to-date met de nieuwste
Normen... Ik neem terug wat er zojuist is gezegd, het lijkt erop dat Visiativ hun pakketten met 3D-elementen niet langer aanbiedt om te downloaden (ik heb ze tenminste niet gevonden), alleen de toegang tot platforms zoals Padlock en Tracepart blijft over.

Helaas is dit ook waar... Te waar. :face_with_spiral_eyes:

1 like

Zelfs als de tools anders zijn, kun je al zien of je helemaal in de kool zit of niet.
Eventueel kunnen de gereedschappen worden aangepast (op de video of let op de 2 lengte van de pan voor de inbussleutel bijvoorbeeld.
En er is ook het gemak van het plaatsen van schroeven + ringen en het vervangen ervan door een ander model, en dit punt mag niet worden verwaarloosd en lijkt mij erg interessant en veel intuïtiever dan de handmatige methode met de schroeven gedownload en aangepast.

Het niet gebruiken van Facom zou illegaal moeten zijn!

Ter info, Tiscad is bezig met het bruikbaar maken van hun ToolChecker op bestaande bibliotheken. Ik veronderstel een automatische toevoeging van markeringen op schroeven, ringen...