Drukfout niet erg zichtbaar onder SW

Hallo

Ik heb dit onderdeel gemaakt, een turbine-invoer van een straalvliegtuig die ik graag in 3D-stijl wil printen.

Mijn zorg is dat ik op dit kruispunt een defect heb dat duidelijk zichtbaar is in de afdruk, terwijl ik het niet meer waarneem dan dat bij SW.

Ik heb veel tests gedaan, zowel onder Sw als in de slicer, het defect blijft bestaan.

Ik voeg screenshots en het SW 2013-bestand toe.

doe-het-zelf

entreedair.sldprt
capture.jpg
capture1.jpg
capture2.jpg
capture3.jpg

Hallo

Je model is slecht ontworpen, er zijn muren die te dun zijn.

Begin met het inschakelen van Detecteer dunne wand in de snijmachine. Als dat nog niet genoeg is, moet u uw model schoon opnieuw maken, in overeenstemming ermee.

Echter, geëxporteerd in stl sinds SW2020 en geopend in mijn slicer (Slic3r Prusa Edition) heb ik deze bug niet. (en dunne wanden komen niet voor bij de high poly versie)

Ik bevestig de lowpoly en highpoly stl. Test om te zien of het beter gaat in je slicer.

entreedair_0.stl
entreedair_0high.stl
1 like

Hallo

Probeer een straal van 0,5 op alle randen in het zwart te zetten om te zien hoe het eruit ziet

Sylk, de eerste stl _0 gaat vrij goed aan de andere kant de tweede.

Ik print in 0.4 wat ik al heb gedaan voor een romp zonder problemen zoals deze.

Het is inderdaad een probleem van ontwerp van de teekening, het gladmakende gedeelte17 dat niet werkt, ik had er moeite mee. 

Aan de andere kant opende ik het met 2018, het is veel beter.

Ik gebruik 2018 zelden vanwege de bronnen van mijn pc, het loopt achter.

AC Cobra 427, het werkt niet.

entreedair_0.jpg
entreedair_0high.jpg
2018.jpg

Verrassend dat de high poly minder goed werkt dan de low poly maar dat wel is.

Aan mijn kant, met een extrusiebreedte van 0,3, is de High Poly nikkel (0,3 is geschikt voor een 0,25 nozzle, minder voor een 0,4 nozzle). Als u kunt overschakelen naar een mondstuk lager dan 0.4, zal het gemakkelijker zijn, anders moet u het model herwerken om wanden aan te passen aan uw configuratie/instellingen. Maar nogmaals, de optie "dunne wand detecteren" zou het probleem moeten verhelpen door de extrusiebreedte van dunne wanden automatisch aan te passen. Zolang je hem maar in de snijmachine hebt.

In feite heb ik een fout gemaakt, ik was een geleidingscurve vergeten waardoor de gele mazen in SW niet recht waren, bovendien heb ik een schets aangepast, sindsdien werkt het goed.

capture1.jpg
capture3.jpg
entreedair.sldprt
entreedair.stl
2 likes

Dank aan degenen die hebben bijgedragen

doe-het-zelf