Definiëren van de schaal van een dun aluminium profiel

Hallo 

Zou je weten hoe je zo'n profiel in een shell in SW Simulation kunt definiëren? Omdat het gaas niet mogelijk is als ik niet door een zaak ga.

Bij voorbaat dank,

Vriendelijke groeten

profil_alu.jpg
1 like

Hallo

Ik zie niet in waarom dat niet mogelijk zou zijn.

In mesh moet je fijnmazig zijn, maar vooral ==> controleer de mesh-parameter ==> standaard mesh

dan ==> Aan de kant van de grote maaswijdte, een afmeting hoger dan de dikte van uw profiel (de grootst mogelijke bijvoorbeeld tussen 5 en 10 mm (of meer te testen personen)

Dan == > absoluut voor de kleinste kant van het gaas de helft of een derde van je dikte.

Dit maakt het mogelijk om meerdere "eerste-orde driehoeken" in de dikte te hebben (het minimum is een driehoek). Je kunt ook "automatische overgang" aanvinken, wat de mazen verbetert in scherpe hoeken of in zeer kleine radiussen.   Daarna kunnen we het verder verfijnen, maar ik denk dat het niet nodig zal zijn.

Tot slot ==> controleer of u in volume bent en niet in de schaal , die eerder gereserveerd is voor plaatwerk.

In feite is het eerder de algemene vorm van het onderdeel die het type element bepaalt dat voor het gaas moet worden gebruikt. Voor een gietstuk of een geëxtrudeerd profiel met spaken worden ze bijvoorbeeld in elkaar gemazeld met volume-elementen, terwijl een metalen plaat wordt verweven met schaalelementen.

Vriendelijke groeten

3 likes