Definieer de coördinaten van de oorsprong?

Hallo

Op dit moment werk ik aan een project waarbij verschillende ambachtslieden samenwerken, elk met behulp van hun eigen 3D-software.

Er zijn verschillende beperkingen ingevoerd, met name de positie van de oorsprong, zodat bij het integreren van de verschillende 3D-bestanden met elkaar alles gemakkelijk op zijn plaats is.

Het probleem is dat de oorsprong niet in 0 wordt geplaatst; 0; 0, ik heb mijn coördinaten en ik moet mijn oorsprong erop zetten...

Hoe plaats ik mijn oorsprong op de gewenste coördinaten??

Cdt.

Ik begrijp dat de coördinaten op # log

staan niet in dezelfde volgorde volgens de logs

zie de X.Y.Z = Y.Z.X

Het mag dus niet blijven plakken

Om je oorsprong te verplaatsen, is het aan jou om je assemblage te verplaatsen om deze via de gewenste oorsprong te lokaliseren

*Om dit te doen, maak je je assemblage vrij en positioneer je deze via je Origin en bevestig je deze

in de hoop de vraag beantwoord te hebben

@+ ;-)

3 likes

Inderdaad, de oorsprong is noodzakelijkerwijs het punt 0. Het moeten dus je modellen zijn die bewegen.

Als u de mogelijkheid heeft om een waterpas in de kop toe te voegen, is de eenvoudigste manier om uw huidige assemblage in een nieuwe assemblage te plaatsen waarin u zich orint en positioneert volgens de gewenste offset.

Op deze manier is er slechts één element om te beperken zonder de hele originele assemblage over te nemen.

Door een coördinatensysteem te positioneren, kun je het op de plaats zetten waar je stuk zou moeten zijn, of je gemeenschappelijke oorsprong.

Het is in de referentiemeetkunde: coördinatensysteem.

Hallo

In SolidWorks leek het mij dat de oorsprong altijd op 0,0,0 lag?

Ik begrijp het niet helemaal? Misschien is het een tweede coördinatensysteem?

Hallo

De eenvoudigste manier is inderdaad om een coördinatensysteem te maken met de waarden die u in een assemblage zijn gecommuniceerd en om uw elementen op dit coördinatensysteem te plaatsen.

Zoals @gt22 heel goed gezegd, wees voorzichtig met de betekenis van de XYZ dat iedereen synchroon loopt.

@+

2 likes

Hallo

Ik ben dit probleem al tegengekomen in een project waarbij ik CAD van thermogevormde en gemodificeerde onderdelen moest herpositioneren op matrijs-CAD  om alles in de machineoorsprong te herpositioneren voor extra bewerking.

De eenvoudigste in feite is:

- Importeer uw onderdelen in stp-formaat

- Sla ze op in solidworks-formaat

-Je maakt een assemblage door je eerste onderdeel vast te zetten in de oorsprong die je wilt behouden

-Je brengt beetje bij beetje het geheel van de stukken terug

-Je bewerkt je onderdelen in de assemblage.

-In de referentiemeetkunde maak je een nieuw coördinatenstelsel dat je laat samenvallen met je referentieoorsprong.

-Je slaat je partijen (nog steeds in bewerkingsmodus) op in stp-formaat, maar voordat je de registratie valideert, klik je op optie en helemaal onderaan het venster dat opent, verander je je nieuw gemaakte coördinatensysteem. Een scherm van het wijzigingsvenster van het coördinatensysteem wordt gekopieerd naar de bijgevoegde versie.

-Je begint de eerste stap opnieuw met het importeren van je nieuwe stp-bestand en je slaat het opnieuw op in solidworks formaat. En wanneer u dan uw onderdeel in solidworks-formaat importeert, heeft het de nieuwe coördinaten van de assemblage en zal het zichzelf zonder beperkingen herpositioneren (het zal natuurlijk moeten worden gerepareerd!)

Ik weet dat het vervelend is, maar het is de enige manier die ik heb kunnen vinden om mijn thermogeboorde onderdelen op de mal te verplaatsen. Er is waarschijnlijk een veel eenvoudigere methodologie.

Ik hoop dat dit helpt!

Succes

systeme_de_coordonnees_de_sortie.png

Dit kwam ik een paar jaar geleden tegen bij machines voor de auto-industrie.

We hebben onze machines op de klassieke manier gemaakt (oorsprong in het centrum en alle praktische kant daarvan...) en vervolgens hebben we een hoger niveau van assemblage gecreëerd waarbij we onze machines beperkten in relatie tot de oorsprong van de klant (de 0 van het voertuig).

In ieder geval moet je niet proberen elk onderdeel in klantoorsprong te tekenen, want als het onderdeel op 2 plaatsen wordt gebruikt, heeft het geen zin meer...

Wat betreft de oriëntatie van de assen, deze moet worden getest. Omdat het SolidWorks-systeem me altijd vreemd heeft geleken: voor een voertuig is YZ bijvoorbeeld het voorvlak, XZ is het bovenste vlak en XY is de zijkant!

Na het analyseren van de antwoorden, denk ik dat de techniek die ik ga gebruiken de Sami-techniek is, het is degene die het meest lijkt overeen te komen met mijn behoeften.

In mijn geval is het een toekomstig gebouw, ik heb de plannen van het gebouw, ik moet mijn onderdelen (netwerk van kanalen) maken die ik naar de klant zal sturen, hij zal degene zijn die ervoor zal zorgen dat mijn onderdelen en die van de andere kavels in zijn bouwplan worden geïntegreerd.

Als ik uw methodologie correct volg, aangezien ik het montagebestand van het gebouw heb, hoef ik alleen maar mijn onderdelen in de assemblage te maken door een coördinatensysteem te maken dat ik moet laten samenvallen met de oorsprong van mijn gebouw en wanneer ik mijn onderdelen registreer, specificeer ik de oorsprong (zoals op uw scherm) en mijn onderdeel wordt automatisch zonder beperkingen geplaatst wanneer mijn Zal de klant het in zijn assemblage plaatsen?

Als dat klopt, zou het mijn leven helemaal gemakkelijker maken!!

Dank u allen voor uw antwoorden.

EDIT: Voor de oriëntatie van de assen zal ik het beheren, het belangrijkste voor mij, voor nu, is echt om de oorsprong van de klant samen te laten vallen met de mijne!

@ Joss

Probeer het met een lichaam (een tafel) om via deze oorsprong in uw plannen te integreren

Ik weet niet zeker of het past

Hij kan eindigen met een tafel met zijn voeten omhoog en het blad in de tegenovergestelde positie van wat je wilt

@+ ;-)

Hallo

De Move/Copy-functie  maakt het eenvoudig  om de herkomst van onderdelen te wijzigen  .

Het kan worden gevonden in : - invoegen

-Oppervlak

-Verplaatsen/kopiëren 

Ik hoop de vraag te hebben beantwoord

1 like