De hoofdcue instellen om een STL-bestand te maken vanuit CATIA

Hallo

Om de geometrie van mijn onderdelen te introduceren in een simulatiesoftware voor mechanische systeemdynamica, moet ik STL-bestanden gebruiken.

Een belangrijk punt is om een STL-bestand te maken met een zeer nauwkeurige hoofdmarkering. Het is inderdaad het belangrijkste referentiepunt dat wordt gebruikt voor de positionering van mijn onderdelen in de simulatiesoftware.

Vraag:

Op een CATIA-deel waar ik verschillende coördinatenstelsels had gedefinieerd, hoe kan ik er dan een als het belangrijkste definiëren?

Als dit punt dan wordt gemaakt, zal het gemaakte STL-bestand dan ook hetzelfde hoofdcoördinatensysteem hebben?

Op dit moment is hier het proces dat ik heb gedaan, maar het werkt duidelijk niet:

1) Klik met de rechtermuisknop op het gewenste coördinatensysteem in CATIA, vervolgens op Coördinatensysteemobject en vervolgens op Instellen als huidige assystemen
2) Sla het onderdeel op als STL.

Bedankt voor je hulp

Hallo

De huidige benchmark is niet noodzakelijkerwijs de basisbenchmark. Ik denk dat de referentie het absolute referentiepunt is (1e referentiepunt van de boom).

Om een onderdeel te verplaatsen ten opzichte van een coördinatensysteem, denk ik dat het het makkelijkst is om een assemblage te doorlopen:

- Maak een nieuwe assemblage aan

- Maak een 1e deel (leeg) om het referentiepunt te visualiseren (bevestig dit deel om er zeker van te zijn dat het niet beweegt) dat de referentie zal vormen.

- Plaats het te positioneren onderdeel en plaats het op de gewenste plek ten opzichte van het 1e onderdeel

- Maak het STL-bestand aan

Uiteindelijk moet u mogelijk eerst een uniek onderdeel genereren (tools=>genereer een Catpart...) voordat u opslaat in STL.

2 likes