Definitie van een nauwkeurige oriëntatie van de kijkhoek

Hallo

Ik wil onderdeel- of assemblagefiguren maken met een zeer precieze kijkhoek die ik kan reproduceren.

Om dit te doen, is de methode die ik gebruik als volgt:
1) creatie van een coördinatensysteem (assysteem) gedefinieerd vanuit Euler-hoeken vanuit een referentiecoördinatensysteem.
2) Constructie van een vlak dat normaal is ten opzichte van een van de assen (bijvoorbeeld de X-as).
3) Vervolgens gebruik ik de normale weergavetool die wordt toegepast op het eerder geconstrueerde normale vlak.

Probleem:
Ik kan een normaal beeld opbouwen op dit vlak. Aan de andere kant kan deze weergave draaien ten opzichte van de richting van de normale. Zou het mogelijk zijn om in de normale weergave te selecteren: een vlak maar ook een as om de oriëntatie rond de richting van de normaal ten opzichte van het vlak in te stellen?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Hallo.

Ik denk dat je voor je behoefte gewoon het Euler-coördinatensysteem voorlopig als actueel hoeft te definiëren en vervolgens de vooraf gedefinieerde weergaven (voorkant, boven, links, enz.) hoeft te gebruiken.

Vooraf gedefinieerde weergaven verwijzen naar het huidige coördinatensysteem (oranje gekleurd), als u het huidige coördinatensysteem wijzigt, wijzigt u de oriëntatie van de vooraf gedefinieerde weergaven.

EDIT : het is dan mogelijk om deze specifieke oriëntatie in een cameraweergave vast te leggen als je wilt voorkomen dat je elke keer met de huidige cue jongleert.

Bedankt Franck voor deze zeer duidelijke en constructieve feedback voor mij.
Het roept een nieuwe vraag op met betrekking tot een cameraweergave die ik in een ander bericht plaats voor meer duidelijkheid op het forum.

Goedenavond
Ik wil graag ons kanaal met u delen met   tutorials over de toonaangevende software gewijd aan engineering en ontwerp 
de meest gebruikte in de CATIA-wereld.
Als je wilt, strijk ons dan een eenvoudige blauwe duim onder de video's, vergeet je niet te abonneren op ons kanaal om de nieuwe video's te ontvangen.

PS: Ik wacht op uw opmerkingen en suggesties 

https://www.youtube.com/channel/UCjErSIGEneWY-60y7uwq0dg