Ik maak niet-standaard snijgereedschappen. De profielen van deze vormgereedschappen teken ik op SolidWorks.
Deze gereedschappen bevatten: een snijhoek, een trekhoek en een zijwaartse trekhoek.
Ik heb een probleem met het ontwerpen van de tool. Als er tocht en zijwaartse trek is, geen probleem, maar als ik een snijhoek toevoeg, is er een verandering in de waarde van de afmetingen op de X-as. (Zie PDF) Ik weet niet hoe ik deze verandering in afmetingen moet berekenen. Kun je me helpen?
Om dit te verhelpen, begin je in je ontwerp met het maken van je hoek van 6° en vervolgens je diepgang. want hier doe je het tegenovergestelde en het doet wat S.B zegt
Aan de andere kant, als je doet wat pierre.marie.ferry zegt, moet je de diepgang maken ten opzichte van de rand en niet ten opzichte van het bovenste vlak, anders heb je altijd hetzelfde probleem.
De vraag die ik mezelf stel gaat over de precisie die van uw draaibankgereedschap wordt gevraagd.
Naarmate u uw snijkant laat zakken ten opzichte van het midden van het werkstuk, genereert u ook op dit niveau een defect.
Bedankt S.B, ik zal het proberen. De kalibratie moet perfect zijn, aangezien het SW-bestand naar een CAM-software wordt gestuurd voor de programmering van de EDM-machine.
Hetzelfde geldt voor de afschuiningen en radius, deze moeten vooraf worden gedaan.
1 je algemene vorm 2 Afschuining en radius 3 meter 6° 4 Uw stoffelijk overschot
Aan de andere kant kom ik terug op wat SB zei, maar uiteindelijk, als je naar de machine gaat, heb je een vertraging omdat je rand niet recht is. Nu is het 6°.
En ineens heb je een kans van 1; 1.5 en 0.875 komen niet overeen! Ik ken het fabricageproces niet, maar het lijkt te filmen.