Ribvervorming op snijgereedschap

Hallo

Ik maak niet-standaard snijgereedschappen. De profielen van deze vormgereedschappen teken ik op SolidWorks.

Deze gereedschappen bevatten: een snijhoek, een trekhoek en een zijwaartse trekhoek.

Ik heb een probleem met het ontwerpen van de tool. Als er tocht en zijwaartse trek is, geen probleem, maar als ik een snijhoek toevoeg, is er een verandering in de waarde van de afmetingen op de X-as. (Zie PDF) Ik weet niet hoe ik deze verandering in afmetingen moet berekenen. Kun je me helpen?

Bij voorbaat dank,

Zie bijgevoegd document

Arnaud

explication_outil.pdf
1 like

Waarschijnlijk omdat je kansen niet orthogonaal zijn

maar volgens de plattegrond van uw kamers

Daarom is op uw snijstripdelen uw lengte anders

@+ ;-))

2 likes

Als mijn schets aan de schuine of horizontale kant is, is het probleem er nog steeds.

Hallo

Dit is volkomen normaal.

Wanneer u uw snijhoek toevoegt, verlaagt u uw snijkant volgens de tochthoek, dus u verandert de afmeting van bovenaf gezien.

S.B

angle.jpg
1 like

Ik ben het met je eens. Weet u een manier om de afmeting te berekenen op basis van mijn snijhoek en mijn gestripte hoek?

Bedankt

Hallo allemaal,

Om dit te verhelpen, begin je in je ontwerp met het maken van je hoek van 6° en vervolgens je diepgang. want hier doe je het tegenovergestelde en het doet wat S.B zegt

groet

PM

1 like

re

Om preciezer te zijn in mijn woorden, moet ik eindigen met het strippen van het aanvalsgezicht

Hier

Aan de andere kant, als je doet wat pierre.marie.ferry zegt, moet je de diepgang maken ten opzichte van de rand en niet ten opzichte van het bovenste vlak, anders heb je altijd hetzelfde probleem.

De vraag die ik mezelf stel gaat over de precisie die van uw draaibankgereedschap wordt gevraagd.

Naarmate u uw snijkant laat zakken ten opzichte van het midden van het werkstuk, genereert u ook op dit niveau een defect.

S.B

1 like

Ik heb je PM-truc geprobeerd, maar ik heb nog steeds niet de juiste kansen ...

Bedankt S.B, ik zal het proberen. De kalibratie moet perfect zijn, aangezien het SW-bestand naar een CAM-software wordt gestuurd voor de programmering van de EDM-machine.

Ik deed het onder uitvinder,

Ik had geen bp (zie bijlage)

In mijn creatie:

Doe eerst het bovenaanzicht (degene waar je kanten veranderen)

Extraheren

Maak je hoek van 6°

Maak dan je buit van je aanvalsgezicht

Ik deed het zo en het werkte

arnaud.jpg
1 like

Ik ben begonnen met het maken van mijn snijhoek op 6° en daarna heb ik materiaal uit mijn profiel verwijderd. De ribben komen niet overeen. (Foto 1)

Ik heb dan de tochthoek ingevoerd en die is nog steeds niet goed. (Foto 2)

avec_coupe.png

Foto 2

coupe__depouille.png

"Hier is de rest"

arnaud_2.jpg
1 like

Ik weet niet hoe Inventor werkt.

Hij moet de diepgang beheren ten opzichte van de rand en niet ten opzichte van het vlak.

Zie deze pagina

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Ordinate_Dimensions.htm

@+ ;-)

1 like

Bedankt voor de methodologie! Het werkt! Ik heb nog maar één probleem, de afschuining en radiusribben zijn niet exact. (zie screenshot)

rayon_chanfrain.png

Voor de afschuiningen meet je de spaken

of in dubbele verticale en horizontale zijden of hoeken als de afschuiningen recht zijn

@+ ;-)

Hetzelfde geldt voor de afschuiningen en radius, deze moeten vooraf worden gedaan.

1 je algemene vorm
2 Afschuining en radius
3 meter 6°
4 Uw stoffelijk overschot

Aan de andere kant kom ik terug op wat SB zei, maar uiteindelijk, als je naar de machine gaat, heb je een vertraging omdat je rand niet recht is. Nu is het 6°. 

En ineens heb je een kans van 1; 1.5 en 0.875 komen niet overeen! 
Ik ken het fabricageproces niet, maar het lijkt te filmen.

Hier

Dus, heb je je probleem opgelost?