Hoi allemaal
In het kader van een project dat ik een PRT elastisch wil maken of een oplossing wil vinden om het te simuleren, zal ik het uitleggen:
Laten we een assemblage nemen van een standaard hydraulische pers in de werkplaats, ik maak de ASM flexibel en ik kan hem verplaatsen zoals ik wil.
Ik wil graag de buiging van mijn onderdeel in realtime laten zien wanneer ik mijn pers beweeg.
Ik ben geïnteresseerd in uw ideeën. Bij voorbaat dank
Het live vervormen van een onderdeel in een flexibele assemblage is niet mogelijk.
De enige mogelijkheid is om het onderdeel met een of meer configuraties met de verschillende toestanden te tekenen en van de ene naar de andere over te schakelen. afhankelijk van de positie in uw assemblage.
Aan de andere kant, als je een video wilt maken, is het misschien mogelijk om je stuk te laten evolueren volgens de afdaling van je pers, zie hiervoor de experts in het veld.
Om het idee van @Sbadenis op te volgen, is het "voldoende" dat het onderdeel door zijn schetsen (editie in de context van asm) wordt verbonden met het persgereedschap, maar het kan katoen zijn om te werken volgens de complexiteit van het onderdeel en de vervorming.
1 like
De oplossing van Steffeno werkt ook, maar het zal in ieder geval niet in realtime zijn, het zal altijd een reconstructie nodig hebben om het onderdeel bij te werken.
1 like
Hallo guillaume.vincent
Er zijn twee verschillende problemen
-De eerste vervormt geleidelijk het onderdeel, uiteraard is dit heel anders als je buigen of stampen zegt.
Buigen is mogelijk met SolidWorks, maar stempelen is onmogelijk met SW of met zeer grote benaderingen en mits je een aas van het oppervlak binnen het bereik van een muis hebt.
Ik zal het alleen hebben over het videogedeelte.
Voor video hangt het allemaal af van de kwaliteit die je zoekt en vooral of je rendert of niet.
Er is een oplossing die ik vaak gebruik bij solidworks, en dat is de oplossing van een geanimeerde GIF.
Om dit te doen, gebruikt u een zeefdruksoftware zoals Screenpresso of beter omdat Greenshot gratis is.
- Je vervormt je onderdeel en maakt op elke positie van het onderdeel een foto. Het is duidelijk dat je, om realistisch en niet schokkerig te zijn, veel zeefdruk moet doen. Met Sreenpresso is het praktisch omdat het hetzelfde gebied kan innemen met een sneltoets, waardoor een kadreringsverschuiving wordt voorkomen.
Nadat u een geanimeerde GIF-generator hebt gebruikt. Persoonlijk gebruik ik CAMTASIA die ik voor veel andere dingen gebruik.
Hier is een heel eenvoudig voorbeeld bijgevoegd, gemaakt met slechts drie afbeeldingen (met meer afbeeldingen geeft het goede resultaten).
Vriendelijke groeten
contrepointe_tournante_animation.zip