Dank je wel Bart, ik ben net als jij; Veel plaatwerk maar ook piping van tijd tot tijd. Als je naar mijn tutorials wilt kijken, want ik combineerde de 2, buis en rond ijzer opvouwbaar via het plaatwerk.
GT22, het is waar dat in werkelijkheid de ext-vleugel uitrekt en iets van zijn dikte verliest, maar dit verandert helemaal niets aan de hoogte. Als je een huls uitklapt is de pers ook een rechthoek, daar blijft het hetzelfde principe.
Het uitgeklapte plaatwerk is kleiner dan de te buigen boog. Logisch, want het materiaal zal op sommige plekken trekken en op andere plekken samendrukken.
Zoals ik al zei, zijn er beperkingen waarmee je rekening moet houden als je dit soort onderdelen maakt, op een bepaald moment moet je sneden in het profiel maken om het te kunnen buigen.
Helaas hebben we in onze werkplaats maar een kleine buigmachine, we kunnen alleen hoeken buigen met een retourvouw van maximaal 15 mm, anders raken we het gereedschap....
Ik weet dat ik vervelend ben, maar zoals je zegt, de buiging is laag, en toch, tenzij het een optisch effect is, heb ik de indruk dat het een beetje krult op de interne vleugels
Tenminste, dat is wat je denkt te zien en toch is je bandradius erg klein
En nogmaals bedankt voor deze feedback
U moet de minimale maximale buigradius kennen om te voorkomen dat deze krult, wat moet de grootte van de vleugels zijn?