Defecten in een polylijn identificeren

Hallo allemaal:) 

Ik ben onlangs ingeschreven!

Alsjeblieft, ik wil weten hoe ik de defecten tussen de verbindingen tussen de lijnen in een polylijn kan verhelpen om ze te corrigeren en een regio te maken in AUTOCAD 2013.

En bedankt:)

Hallo, weet u zeker dat uw polylijn gesloten is? Als ik een probleem heb met het maken van een regio, teken ik veel lijnen om te scheiden in verschillende regio's en ik begin opnieuw in het gebied waar ik geen regio kan maken enzovoort om de fout in het overzicht te vinden...

1 like

Het probleem is dat de polylijn waarschijnlijk niet ergens gesloten is. En ik kan niet zeker zijn van elke verbinding, behalve gezien het aantal lijnen!!

Ik weet dat er een commando is dat de locatie bepaalt waar het defect is... maar ik ben het vergeten:(

Hallo

Komt QSELECT in het Engels of SELECTRAP in het Frans overeen?

Hallo Slim,

Er zijn verschillende dingen die ervoor kunnen zorgen dat een overzicht niet wordt gesloten of niet kan worden geconverteerd naar een regio:

- De uiteinden van uw polylijnen zijn niet samengevoegd of kruisen elkaar

- Ofwel staan je polylijnen niet allemaal op hetzelfde vlak (verschillende z-coördinaten)

- Het komt ook wel eens voor dat de polylijn meerdere identieke punten heeft

De eenvoudigste manier in dit geval is om de functie voor het maken van contouren of "_BPOLY" op het toetsenbord te gebruiken (met de "_" voor !!)

Het genereert automatisch een omtrek van een zone (polylijn of regio naar keuze) en accepteert toleranties bij de verbindingen. We kunnen er zelfs gaten mee maken in de regio's.

Als het de schets niet kan vinden, wordt er een foutmelding weergegeven en wordt vervolgens verteld waar het probleem is (rode cirkels).

A+

Hoi allemaal

Dank u voor uw antwoorden.

@ PL.: "SELECTRAP" komt niet overeen met het commando dat ik wil.

@EricR: Ja, dat is het commando dat ik wil:) "-BPOLY" in de Engelse versie van Autocad en het is "PEDIT" in de Franse versie van Autocad.

A+

Kleine correctie:

_BPOLY creëerde een nieuwe polylijn van bestaande en behouden elementen.

PEDIT wordt gebruikt om een bestaande polylijn te wijzigen.

En deze 2 commando's bestaan ongeacht de taal.

A+