Het DE-isoleren (= daadwerkelijk herdefiniëren) van een coördinatensysteem na het isoleren ervan

Hallo

In een deel heb ik een herkenningspunt geïsoleerd.

Aan de andere kant, hoe kan ik het daarna de-isoleren? Het is duidelijk dat er geen optie is, een beetje zoals verbergen/tonen om een marker te de-isoleren.

Bij voorbaat dank voor uw inzichten.

Wat betekent het om een herkenningspunt te isoleren?

Het is niet langer gebonden aan beperkingen x y z of vliegtuigen ?

1 like

Klik met de rechtermuisknop op het coördinatensysteem / object / definitie

Wees voorzichtig om het opnieuw te definiëren, afhankelijk van de oriëntatie van het geïsoleerde coördinatensysteem, moet u de elementen eerder hebben gemaakt om het opnieuw te definiëren, of ze op de geometrie hebben. Anders loop je het risico de oriëntatie te verliezen die hij had omdat hij geïsoleerd was (zie dat hij rangschikt op de oorsprong van het CATPpart

1 like

@gt22

Ja, dat is het, meer gerelateerd aan niets, je kunt het direct met het kompas manipuleren.

Dus alles waarnaar is verwezen, gebouwd op dit referentiepunt (als er geen externe referentie is natuurlijk) zal volgen.

1 like

Dank je wel Franck voor je opmerkingen.

1) Oké. Als u het coördinatensysteem isoleert, wordt de positie/oriëntatiepositie verwijderd ten opzichte van een coördinatensysteem dat is gedefinieerd toen het coördinatensysteem werd gemaakt.

2) "Afhankelijk van de oriëntatie van het geïsoleerde coördinatensysteem, moet je de elementen eerder hebben gemaakt om het opnieuw te definiëren, of ze op de geometrie hebben. Anders loop je het risico de oriëntatie te verliezen die hij had omdat hij geïsoleerd was (zie dat hij rangschikt op de oorsprong van het CATPpart" citaat FC

Met andere woorden, als ik het goed begrijp, als ik na het isoleren van een markering, deze met het kompas naar elke positie/oriëntatie verplaats. Het is dan moeilijk om te herdefiniëren (=DEisoleren) op de locatie waar dit geïsoleerde coördinatensysteem is gepositioneerd.

Is het onmogelijk om een coördinatensysteem (dat eerder is geïsoleerd en in elke positie/oriëntatie is verplaatst) opnieuw te definiëren als we geen extra geometrische elementen kunnen toevoegen? 

Hier is de eerste context van mijn vraag:

Ik wilde het 3D-coördinatensysteem dat in positie/oriëntatie was verplaatst ten opzichte van het absolute coördinatensysteem opnieuw definiëren (de-isoleren) door het te isoleren zonder extra geometrische elementen toe te voegen.

repere3d.catpart

Zoals je in de schermafbeelding kunt zien , heb ik geen toegang tot de definitie van het coördinatensysteem in de 3D-ruimte.

De vakken worden grijs weergegeven en elke waarde is vergrendeld.

Dus ik kan niet herdefiniëren, want het was de benchmark. Zodra u een nieuw type selecteert, worden de waarden gewijzigd

Vandaar het belang van geoptimaliseerde kopieën: de methode bewegen door het kompas is om noodgevallen snel te laten gaan.

Als je dat weet, hoef je de gekopieerde vorm niet te verplaatsen (niet te vaak).

Aan de andere kant kun je het pictogram "Geïsoleerd"  heel goed beperken, het werkt, het is toch minder praktisch dan die in de CATProduct-omgeving.

1 like