Ik wil graag een aangepaste eigenschap invoeren waarvan de tekst kan teruglopen of waarvan het formaat kan worden gewijzigd als de vermelding in dit veld te lang is voor de beoogde sleuf in het titelblok.
Is het mogelijk om automatisch de ruimte af te bakenen die een aangepaste eigenschapstekst in een titelblok moet innemen, maar zonder dat u het formaat met de hand hoeft te wijzigen? Of zelfs om automatisch de lettergrootte te wijzigen zodat alle waarde van het onroerend goed op de locatie past?
Ik ben nog een paar weken op Solidworks 2014 en daarna op 2016. Ik denk dat het in de 2016-versie veel eenvoudiger is in termen van het maken van cartridges, maar zal het mogelijk zijn?
Na het testen (solidworks 2016), wanneer u uw cartridge maakt, begrenst u de plaats wanneer u het frame van uw annotatie instelt (met de aangepaste eigenschap erin).
Versie 2014 ook wij, zoals Nathalie zegt, begrenzen het kader in de breedte door het genoeg te geven om 2 (of +) regels hoog te maken en de tekst beweegt automatisch naar de regel.
@nathalie_1 ik de afbeeldingen niet goed kan zien, sorry, is het mogelijk om ze opnieuw te maken in groter formaat? :-)
@ac cobra 427 Ik begrijp het feit van het inlijsten van de notitie niet echt, het verandert niets aan de inhoud (die ik graag zou willen aanpassen volgens de waarden die door de eigenschap worden weergegeven), toch? En om de breedte van de tekst in te stellen, zodra ik het bewerken van het veld verlaat, blijft de optie niet ingeschakeld :-(
Kortom, het is de kaderfase die ik op dit moment niet krijg. Of heb ik een psychomotorische blokkade waardoor ik het niet goed kan doen:D
Hier is bijgevoegd wat je nodig hebt, maak een notitie en klik vervolgens op tekst aanpassen (zie bijlage) en rek de 2 rode vierkanten uit aan de uiteinden die je ziet (in mijn bijlage is het BEWIJSSTUK 1)
Als ik je probleem goed heb begrepen, denk ik dat je het vakje "regeleinde" moet aanvinken en de lengte van het tekstvak moet specificeren. Dus in het geval van een tekst die te lang is, past de opmaak zich automatisch aan . Ik gebruik deze mogelijkheid om de namen van de componenten in mijn titelblokken op twee regels op te nemen, samen met de aangepaste eigenschappen.