Het probleem is dat ik meerdere afbeeldingen op hetzelfde vlak heb.
Het zijn bijvoorbeeld logo's, visuals of andere afbeeldingen van klanten die met een cirkel moeten worden uitgesneden en op mijn kaart moeten worden geplaatst... Wanneer u echter een afbeelding invoegt, is deze noodzakelijkerwijs rechthoekig...
Ik heb absoluut de afbeeldingen op mijn objectruimte nodig en niet op de papierruimte...
Wat betreft het antwoord van gt22:
Kun je je antwoord toelichten...
Bijgevoegd is een voorbeeld van een afbeelding die moet worden bijgesneden...
De eenvoudigste manier zou zijn om de afbeeldingen te retoucheren voordat u ze invoegt, zelfs als dit betekent dat u een Kivabian-kleur buiten de cirkel moet kiezen terwijl u een vierkant formaat voor de afbeelding behoudt.
Het probleem is dat als je een rechthoekige afbeelding gebruikt, je met de lijnen moet spelen en het wordt al snel onhandelbaar als je meerdere afbeeldingen en lijnen hebt...
In de beste van alle werelden zou ik graag een cirkel willen maken en heb autocad gevraagd om het beeld na deze cirkel af te bakenen. Helaas denk ik dat ik het bij mijn polygoonoplossing ga houden met verschillende punten die in een cirkel zijn gegraveerd.
Je kunt een afbeelding inderdaad niet afbakenen met bogen. Het is hetzelfde voor de Xrefs trouwens!
Om uw probleem op te lossen zijn er 2 oplossingen:
1- Gebruik een PNG-afbeelding met transparantie (zoals stefbeno zei)
Opmerking: Vergeet niet om de eigenschap "Achtergrondtransparantie" voor de ingevoegde afbeelding te activeren en de waarde 2 in te stellen op de variabele FRAME (om het frame niet af te drukken)
2- Maak een regelmatige veelhoek en selecteer deze als de begrenzingsomtrek.
Opmerking: In tegenstelling tot wat u doet, gebruikt u, voordat u uw grens maakt, de functie "POLYGOON" met ten minste 32 zijden, afhankelijk van de grootte van uw cirkel. U selecteert het vervolgens om uw afbeelding bij te snijden. Je wint aan consistentie en tijd!
Je gt22-oplossing is ook goed, het probleem is dat ik geen illustrator heb en dat de grootte van het bestand vertienvoudigd is... Maar het kan een oplossing zijn...
ericR uw oplossing om het bestand in png te zetten, waarom niet, maar ik denk dat ik bij mijn oplossing van de veelhoek blijf met verschillende punten die in een cirkel zijn gegraveerd.