Dell XPS 15-inch voor solidworks

Hallo, ik ben een 2e jaars ingenieursstudent die mezelf projecteert in de mechanische sector. Ik ben van plan om binnenkort een computer te kopen. Ik zou meer dan wat dan ook de nieuwe macbook pro 13" m1 willen, maar er is geen compatibele software die ik nodig heb, d.w.z. solidworks, orcad etc. Ik heb veel moeite met Windows.

Mijn criteria zijn: zeer goede batterij, > full hd-scherm, goed ontwerp, gemakkelijk te vervoeren, die de software zonder problemen kan draaien. 

Uit mijn onderzoek kwam ik de dell XPS 15", i7 met 16 GB ram tegen. Zal het Solidwork zonder enig probleem draaien? 

Is het de moeite waard om een macbook te kopen en fusion 360 voor het jaar te kopen omdat mijn universiteit de autodesk-licentie niet heeft? Kan ik na mijn studie bij bedrijven met deze software werken? 

Allereerst moet u uw budget bepalen.

Als je student bent, zul je waarschijnlijk wat simulatie doen (hallo @Zozo_mp ) en misschien een aantal solide ontwerpen, dus het is goed om te voldoen aan de vereisten van Dassault (https://www.solidworks.com/fr/support/system-requirements)

Op Dell-niveau zijn dit de problemen:
- wordt geleverd met Windows Home, je hebt een Pro-versie nodig;
- Ik kan de werking van SW met de grafische kaart niet garanderen;
- het 15" scherm, als je geen ander scherm ernaast hebt, wordt het een beetje een gedoe, ik ga voor een 17" (het is aan jou om het uit te rekenen: 15"+extra scherm versus 17" in mijn eentje).

U moet dus uw assortiment wijzigen: neem in de Dell-winkel het assortiment werkstations.
De 15" kost 1400 tot 2200€, de 17 van 2200 tot 2500, zonder te spelen met de grafische kaartopties...

Over het algemeen worden in de industrie die ik ken geen Apple-systemen gebruikt, en als CAD-softwareleveranciers geen aangepaste versie maken, is dat niet voor niets.
Wat zou voor jou (tijdens je studie) interessant zijn om Fusion te hebben?

1 like