Dell XPS 15-inch voor solidworks

Hallo, ik ben een 2e jaars ingenieursstudent die mezelf projecteert in de mechanische sector. Ik ben van plan om binnenkort een computer te kopen. Ik zou meer dan wat dan ook de nieuwe macbook pro 13" m1 willen, maar er is geen compatibele software die ik nodig heb, d.w.z. solidworks, orcad etc. Ik heb veel moeite met Windows.

Mijn criteria zijn: zeer goede batterij, > full hd-scherm, goed ontwerp, gemakkelijk te vervoeren, die de software zonder problemen kan draaien. 

Uit mijn onderzoek kwam ik de dell XPS 15", i7 met 16 GB ram tegen. Zal het Solidwork zonder enig probleem draaien? 

Is het de moeite waard om een macbook te kopen en fusion 360 voor het jaar te kopen omdat mijn universiteit de autodesk-licentie niet heeft? Kan ik na mijn studie bij bedrijven met deze software werken? 

Allereerst moet u uw budget bepalen.

Als je student bent, zul je waarschijnlijk wat simulatie doen (hallo @Zozo_mp ) en misschien een aantal solide ontwerpen, dus het is goed om te voldoen aan de vereisten van Dassault (https://www.solidworks.com/fr/support/system-requirements)

Op Dell-niveau zijn dit de problemen:
- wordt geleverd met Windows Home, je hebt een Pro-versie nodig;
- Ik kan de werking van SW met de grafische kaart niet garanderen;
- het 15" scherm, als je geen ander scherm ernaast hebt, wordt het een beetje een gedoe, ik ga voor een 17" (het is aan jou om het uit te rekenen: 15"+extra scherm versus 17" in mijn eentje).

U moet dus uw assortiment wijzigen: neem in de Dell-winkel het assortiment werkstations.
De 15" kost 1400 tot 2200€, de 17 van 2200 tot 2500, zonder te spelen met de grafische kaartopties...

Over het algemeen worden in de industrie die ik ken geen Apple-systemen gebruikt, en als CAD-softwareleveranciers geen aangepaste versie maken, is dat niet voor niets.
Wat zou voor jou (tijdens je studie) interessant zijn om Fusion te hebben?

1 like

Dank u voor het antwoord. Het probleem is dat het vaak erg zware machines zijn, naast een 17 inch + de lader om te dragen :/. Ik kan tot 2000e grand max gaan, maar het stoort me echt om een computer voor deze prijs te kopen als het niet gek is. In tegenstelling tot de nieuwe macbooks die alle intel-chips verpletteren voor een lagere prijs. Daarnaast is alles goed, of het nu gaat om de batterij, het scherm, het design etc. 

Het belang van fusie zou zijn om een macbook te kunnen kopen omdat deze beschikbaar is en erop is geoptimaliseerd, het nadeel zou zijn om het jaarabonnement te betalen. Maken bedrijven gebruik van deze software? 

Hello@Medhi Kotbi_1

Ik zeg het te vaak op dit forum, het hebben van een computer met een ultra-hyper-mega krachtige chip heeft niet veel zin als je ziet hoe deze wordt uitgebuit door software.
Als je student bent en je universiteit of school je niet verplicht om autodesk te gebruiken, kijk dan met welke software je een studentenlicentie kunt hebben.
Wat belangrijk is, is om te weten hoe te ontwerpen , ongeacht de software. Als je gedwongen wordt op de ene software en een bedrijf gebruikt een andere vergelijkbare software, dan duurt het minder dan een week voor de basisfuncties en 3 of 4 weken langer om weer op hetzelfde niveau te komen als de vorige software. (Ik heb het meegemaakt toen ik op de vlucht was voor Inventor)

Voor het scherm kun je altijd een tweede scherm hebben  dat groter is dan 15" (goedkoop)

Niemand in de mechanische industrie gebruikt een MAC, behalve degenen die graphics en rendering doen met rigs.
Kijk in Grabcad hoeveel sjablonen in MAc-formaat beschikbaar zijn in alle sjablonen: ook in de CAD's van providers zoals PartCommunity, enz...

Het belangrijkste is om te leren ontwerpen met behulp van een van de vier industriële CAD-software op de markt.

Vriendelijke groeten

1 like

Oké, heel erg bedankt! Mijn leraar vertelde me hetzelfde. 

Dus als ik het goed begrijp, is het beter om een WIndows te nemen omdat mijn faculteit de SolidWorks-licentie heeft, maar als ik echt een Macbook wil, is er geen nadeel aan het gebruik van Orcad, maar moet ik wel voor het abonnement betalen? 

Hallo

Van mijn kant denk ik niet dat een student of zelfs een occasionele gebruiker van Solidworks een professionele machine met gecertificeerde componenten en stuurprogramma's nodig heeft. Ik neem als voorbeeld mijn geval tijdens mijn studie (en soms zelfs daarna tijdens zakenreizen) waar een normale laptop (borderline gamer) in 15" heel goed werkte op kleine sets.
Aan de andere kant heb ik geen simulaties gedaan.

2 likes

In het slechtste geval zou ik het na mijn studie veranderen of ik zou een sterkere pc nemen en minder geschikt voor een student. De xps 15 heeft nog steeds een i7 en 16 GB ram 

Hallo

Vergelijk met de Precision 3551 , een i7-werkstation met 16 GB RAM, Windows pro en een gecertificeerde grafische kaart. en daarnaast misschien goedkoper...

Vriendelijke groeten

3 likes