Witam, jestem studentem 2 roku inżynierii, który projektuje siebie w sektorze mechanicznym. Planuję wkrótce kupić komputer. Chciałbym bardziej niż czegokolwiek nowego macbooka pro 13" m1, ale nie ma kompatybilnego oprogramowania, którego potrzebuję, tj. solidworks, orcad itp. Mam wiele problemów z systemem Windows.
Moje kryteria to: bardzo dobra bateria, > ekran Full HD, dobry design, łatwy w transporcie, który może bez problemu uruchomić oprogramowanie.
Z moich badań natknąłem się na dell XPS 15", i7 z 16 GB pamięci RAM. Czy uruchomi Solidwork bez żadnego problemu?
Czy warto kupić macbooka i kupić fusion 360 na rok, ponieważ moja uczelnia nie ma licencji autodesk? Czy po studiach w firmach będę mógł pracować z tym oprogramowaniem?
Przede wszystkim musisz ustalić swój budżet.
Jeśli jesteś studentem, prawdopodobnie zrobisz trochę symulacji (witaj @Zozo_mp ) i może kilka solidnych projektów, więc dobrze jest spełnić wymagania wstępne Dassault (https://www.solidworks.com/fr/support/system-requirements)
Na poziomie firmy Dell występują następujące problemy:
- jest dostarczany z systemem Windows Home, potrzebujesz wersji Pro;
- Nie gwarantuję działania oprogramowania z kartą graficzną;
- ekran 15", jeśli nie masz obok niego innego ekranu, będzie to trochę kłopotliwe, wybiorę 17" (to od Ciebie zależy, czy zrobisz matematykę: 15" + dodatkowy ekran vs 17" samodzielnie).
Musisz więc zmienić swój asortyment: w sklepie Dell weź asortyment stacji roboczych.
15" kosztuje od 1400 do 2200 €, 17 od 2200 do 2500, bez zabawy z opcjami karty graficznej...
Ogólnie rzecz biorąc, w branży, którą znam, systemy Apple nie są używane, a jeśli dostawcy oprogramowania CAD nie tworzą adaptowanej wersji, to nie na darmo.
Jakie byłoby dla Ciebie (podczas studiów) zainteresowanie posiadaniem Fusion?
1 polubienie