Hallo, ik verander van baan (ik bereid een opleiding voor als technicus in industrieel ontwerp in mechanica, ik gebruik catia solidwork en een beetje autocad, maar ik heb ernstige problemen omdat ik nog nooit industrieel ontwerp heb gedaan en het veroorzaakt problemen
Als u weet hoe u uw onderdelen in 3D kunt maken alsof u aan het vervaardigen bent en hetzelfde geldt voor tekeningen, zou er geen probleem moeten zijn. Je hoeft alleen maar te denken alsof de persoon die het onderdeel volgens jouw plan zou maken, er niets van weet. Nadat het ontwerp is geleerd, evenals de implementatie van toleranties volgens de behoeften van het onderdeel.
Ik begrijp je probleem, maar het zal niet gemakkelijk zijn om je alle tekenregels uit te leggen via een forum.
Je kunt al beginnen met het kopen van de "handleiding voor industrieel ontwerpers" van André Chevalier, de iets oudere versies drongen iets meer aan op de lay-out en de tekennormen dan de nieuwste versies, maar ik zeg dit omdat de mijne dateert uit 1987 en ik moeite heb om mijn weg te vinden in de andere versie uit 2004 die ik heb.
En dan is het oefenen met 1 liniaal, 1 winkelhaak, 1 passer, 1 gradenboog en 1 potlood....
Ik begrijp dat het moeilijk is om een nieuw beroep te leren, vooral als de vaardigheden zo gevarieerd zijn als het industrieel ontwerp...
Kunt u ons vertellen wat voor soort advies u verwacht en wat u wilt weten.... Kunt u ons ook vertellen of uw training gericht is op een specifiek vakgebied en of deze algemeen is?
Wat is je oorspronkelijke opleiding en wat was je functie tot dan toe?
@stefbeno : Ik ben het niet helemaal eens over hoe gemakkelijk het is om een plan te maken. Tussen het gooien van afmetingen om een prototype te maken en het op de mm zitten qua tolerantie of het bedenken van een plan voor een productie van duizenden/miljoenen onderdelen per jaar, vereist het nog steeds een zekere kennis van ISO GPS.
Natuurlijk kun je het leren, maar het blijft een baan (net als ontwerpen volgens de productietechnologieën).