Ik heb de plannen van een aluminium structuur laten maken door een derde partij met de Edrawing solidworks-software en ik moet de belastingsweerstanden en de vervorming van deze structuur tijdens contarintes bevestigen.
Laat het me weten als dit mogelijk is met Edrawing soliworks of als we een andere software zoals Catia moeten gebruiken.
Edrawing is slechts een visualisatiesoftware. Als uw serviceprovider u alleen een edrawing-bestand stuurt, kunt u er niets mee doen. Het moet u de sldprMT- en sldprt-bestanden doorgeven. Dan kun je met SW (afhankelijk van je versie...) overwegen om berekeningen te doen.
Dus als ik het goed begrijp, als we de SLDASM / SLDPRT-extensies hebben, kan solideworks de berekeningen doen van de sterkte van de structuur om door Catia te gaan.
Aangezien ik geen expert op dit gebied ben en om tijd te besparen, heeft u iemand om mij te adviseren die, tegen betaling, de edrawing-gegevens zou kunnen ophalen en deze zou kunnen gebruiken om een technische studie van de weerstand van mijn aluminiumstructuur te laten uitvoeren?
@GT22: als ik het goed begrijp, zijn de prt- en asm-bestanden beschikbaar, alleen Marc gebruikt EDrawing bij gebrek aan een SW-licentie.
@Marc HBC: Ik heb geen kantoor om je aan te bevelen, omdat ik geen behoefte heb op dit gebied. U kunt een advertentie plaatsen in de groep CAD-vacatures. Het zal nodig zijn om het toepassingsgebied van de structuur te definiëren, de versie van SW die wordt gebruikt.