Aan de slag in Simulatie

Hallo

Ik ben op zoek naar iemand die zo vriendelijk zou zijn om even de tijd te nemen om mij via video de belangrijkste kenmerken van het simulatiegedeelte van Solidworks uit te leggen (eventueel te beginnen met een eenvoudig voorbeeld).

Uitstekende dag,
Frédéric

Hallo;
U kunt beginnen met een idee te krijgen van de simulatietools met de tutorials die worden aangeboden in Solidworks:
image

Ik denk dat het ook nodig is om de versie van Solidworks en de simulatie-add-on te specificeren die u van plan bent te gebruiken...

3 likes

Hallo Maclane,

Bedankt voor je feedback.

Ik heb de tutorials bekeken en zelfs wat tests gedaan.

Ik weet echter niet hoe ik in een specifiek geval van mijn assemblage de elementen moet reproduceren die ik denk te hebben begrepen.

Het doel van het komen tot een gemeenschap is om iemand te vinden die voldoende ervaring (en welwillendheid) heeft om een zaak met mij te zien en mij de hoofdlijnen van de reflectie te geven.

Uitstekende dag,
Frédéric

Hallo @fbrand1

Het eenvoudigste is om uw zaak voor te leggen, zodat we u verder kunnen helpen. Over het algemeen reageert de community op basis van deze beschikbaarheid en is het niet altijd compatibel met een video :wink:

En veel succes met simulatie

3 likes

Hallo

Bedankt voor je bericht.

Ik overwoog om het scherm te delen om de aanpak te optimaliseren.
Het is heel moeilijk om mijn vraag in een paar zinnen uit te drukken.

Ik ga verder met mijn onderzoek :slightly_smiling_face:

In ieder geval bedankt dat je de tijd hebt genomen om me te antwoorden.

Uitstekende middag.
Frédéric

Een kleine tip: om een simulatie te benaderen moet je goed nadenken over de aannames.

1 like

Enkele voorbeelden worden hier gegeven (van alle simulatiemodi):
https://www.javelin-tech.com/blog/?s=simulation
https://www.goengineer.com/blog?searchText=simulation&submit=blog

2 likes

Jouw probleem is dat je het op een assemblage wilt doen en niet op een onderdeel, toch?

Hallo en welkom

Ja, maar door het in een bericht op het forum te plaatsen, bereik je meer ervaren mensen die je waarschijnlijk oplossingen zullen bieden, en als bonus zullen meer mensen in dezelfde situatie kunnen profiteren van hun antwoorden.

Hallo

Dat is het precies, maar ik heb een oplossing gevonden.

Uitstekende dag,
Frédéric

Als je een oplossing hebt gevonden die je niet geeft op een vraag die je niet stelt, dan gaat het goed.
:roll_eyes:

2 likes

Hallo Sylk,

In feite zal de oplossing niemand interesseren, omdat het bestaat uit het doen van een training op maat om mijn vraag te beantwoorden, die enorm en complex is om uit te leggen.

Ik bedank de mensen die de tijd hebben genomen om mijn bericht te lezen om te proberen me te helpen.

Uitstekende dag,
Frédéric

1 like