Ik werk momenteel aan de bouw van een ULM van Italiaans ontwerp
Op mijn plan heb ik een assemblage met FE-klinknagels om te slaan
Wat betekent de FE-aanduiding ?
Ik werk momenteel aan de bouw van een ULM van Italiaans ontwerp
Op mijn plan heb ik een assemblage met FE-klinknagels om te slaan
Wat betekent de FE-aanduiding ?
Hallo
Kunt u ons de volledige referentie van de klinknagel geven?
Bedankt
Cdt
Het is waarschijnlijk dat dit verwijst naar een NF E-norm en niet naar FE
Zie hier waar wordt uitgelegd dat zuivere NF-normen praktisch niet meer bestaan, maar op Europees niveau worden overgenomen, vandaar de E
bijv. voor een 100 HV stalen ring NFE 27153R
Vriendelijke groeten
Zou dat niet betekenen dat het er toe doet? -> staal
Dank u voor uw antwoorden
Helaas ben ik niet de rapunzel
Ik moet aluminium onderdelen monteren die overeenkomen met de articulatie van de flappen en de 3 mm klinknagelspoiler
Ik ben bang om een fout te maken bij de keuze van het klinknagelmateriaal, mijn ULM heeft een VNE van 320KH
Bedankt
Hallo
Wat de aanduiding betreft, zou het mogelijk zijn om een afbeelding van het plan te krijgen of er op zijn minst meer informatie over te hebben?
Als u op zoek bent naar een specifiek type klinknagel, raad ik u aan om te kijken naar de klinknagels die over het algemeen in de luchtvaart worden gebruikt. Dat wil zeggen de Duralumin of de Titanium.
FE is misschien niet het materiaal, maar eerder de manier om de klinknagel te monteren. (Gefreesd/ingebed?)
Als we aannemen dat de F voor frezen is,
en het E-materiaal: 7050-T73
De volgende stap moet de diameter, de lengte en de behandeling zijn
Er is geen volledigere ref op het plan of de nomenclatuur?
Bedankt voor je interesse in mijn vraag
De te monteren delen, 2 zijden in 2 mm afkomstig van een centrale kern van 6 mm of zelfs 8 mm
Hallo
Ik heb net een houten dek geplaatst en op mijn schroeven stond een Fe/zing indicatie; Ze waren gemaakt van ijzer/verzinkt. Ik weet niet of dat je helpt...
Hallo ac cobra427 zei:
Bedankt
Hallo D.ludovic
Als reactie hierop heb ik een foto van het plan bijgevoegd
Hallo
Dit zijn de klinknagels die in uw plan zijn aangegeven.
https://paperzz.com/doc/5240736/depliant-occhielli-e-ribattini-rivit-2015
Het is inderdaad een stalen klinknagel (normaal gezien de krachten die ze zullen ondergaan), maar wees voorzichtig of bouterollage: je hebt het juiste gereedschap nodig of je beschadigt je flappen, dat zijn onderdelen die behoorlijk belast zijn. Als ik de montage goed heb begrepen, moeten de klinknagels in wezen als pennen werken. De andere delen worden bij elkaar gehouden door boutmoeren. Omdat er speling in de boutstangen zit, voorkomen de klinknagels dat de onderdelen losraken en uiteindelijk losraken (en je moet naar de koeien). Bouten werken dus zoals hun doel is, alleen bij compressie en klinknagels bij afschuiving en incidenteel bij het vasthouden.
Opmerking: u moet elders in uw document de referenties van uw klinknagels hebben