Verouderde dichtheid in massa-eigendom

Hallo

Zoals je kunt zien in de onderstaande schermafbeelding:

Ik heb een probleem met massaberekening.
Wanneer ik het materiaal verander (ongeacht het materiaal dat ik gebruik), wordt het toegepast op mijn onderdeel, maar de dichtheid wordt niet bijgewerkt voor massaberekening.

Weet u of er een optie of eigenschap is om bij te werken zodat de dichtheid die van het materiaal volgt?
Of als er een optie voor het repareren van onderdelen bestaat? Ik denk dat het probleem van mij komt, kan worden gecorrumpeerd.

Bedankt
Joris

Hallo

Om er zeker van te zijn dat de massa wordt bijgewerkt, kunt u controleren dat in het tabblad "massa-eigenschappen vervangen..." dat de drie vakjes correct zijn uitgeschakeld. (vooral de eerste)

1 like

ze zijn goed ongecontroleerd

In optiecontrole heb ik dit en geen zorgen (sw2020 SP5):

Standaard heb ik deze optie aangevinkt. tijdens het testen heb ik de volgende aangevinkt, en er is geen verschil

En deze doos? (Update grondrekwisieten):

2 likes

Hallo;

Controleer of uw " Deel " niet toevallig materialen bevat die rechtstreeks op de lichamen zijn aangesloten

• De lijst met gelaste onderdelen uitvouwen
    (Dit gebeurt vaak bij componenten die zijn geïmporteerd of geconverteerd uit andere 3D-formaten).
    Net als bij mechanisch gelaste materialen is het mogelijk om sommige profielen te forceren met andere materialen dan die welke in de constructieschacht zijn aangegeven.

Voorbeeld:
Het hoofdmateriaal is E24 (RAL 7036) maar het vierkante profiel van 80x80x4 is " geforceerd " in 304L roestvrij staal.

image

In dit geval kunt u door met de rechtermuisknop op de hoofdtekst te klikken het materiaal uit de hoofdtekst verwijderen (het wordt standaard ingesteld op het " Algemeen " -materiaal dat in uw bouwboom wordt gedeclareerd.

Vriendelijke groeten.

2 likes

Bedankt @sbadenis, ik heb het al getest en het werkt niet, en ik heb in de opties gekeken, maar ik heb niet gevonden wat blokkeert.

Geen ander idee, heb je gekeken of een zaak wordt toegeschreven aan een lichaam (Vgl. @Maclane )
Zo niet, kun je je stuk delen?
Of welke versie van SW? (misschien een SW-bug ...)

Dank u voor uw antwoorden, maar het deel is samengesteld uit een enkel volumelichaam met een verwijdering van materie door een oppervlaktelichaam, de verandering van materie wordt correct uitgevoerd op het volumelichaam en er wordt geen materie toegewezen aan het oppervlaktelichaam.

Ik kan het aandeel niet delen
We gebruiken SW 2019 en ik heb het getest met SW 2022. en ik kan geen oplossing vinden.

In de tussentijd hebben we de share opnieuw gemaakt om dit probleem te voorkomen.

Een oppervlak kan geen gewicht hebben, het is vrij logisch (tenzij je dit oppervlak opvult of dikker maakt om een volume te krijgen)

1 like

Het is duidelijk :slight_smile:
Ik merkte dit op in verband met het feit dat er geen materie aan het oppervlaktelichaam was bevestigd en dat het probleem daarom niet daar vandaan kwam.

image

1 like

Hallo
Is er geen onbedoelde eigenschap van het bestand die de dichtheid van het materiaal zou vervuilen (overnemen)?

Hallo @tous
Van mijn kant heb ik twee opmerkingen
1, de eigenschappendichtheid 7,9 g/cm3, massa en volume van het onderdeel zijn correct.
2, dit materiaal is niet beschikbaar in mijn standaarden sw-database, ik kan me voorstellen dat je het hebt gedownload of gemaakt, dit kan zijn waar het probleem in het optievenster vandaan komt!

1 like

Hallo.

Nee, er worden in deze fase van het ontwerp geen eigenschappen gebruikt

Hallo

Inderdaad, het is een materiaal dat we hebben gecreëerd. En het probleem doet zich niet voor bij andere onderdelen die het gebruiken.
Maar het maakt niet uit welk materiaal we voor dit onderdeel gebruiken, de materiaaleigenschap wordt wel bijgewerkt, maar niet de dichtheid in het massa-eigenschapsvenster

Hallo
Ik heb net de manip gedaan (SW 2019 SP5.0), er is geen probleem, de dichtheid, evenals de andere eigenschappen van het materiaal, wordt goed bijgewerkt bij een verandering. Klik met de rechtermuisknop op de materiaalrij in de Feature Manager en bewerk het materiaal. Vergeet na het kiezen van het nieuwe materiaal niet op Toepassen te klikken en niet op Sluiten, anders wordt er geen rekening gehouden met de wijziging.
Afgezien daarvan, maar ik denk dat je er al over hebt nagedacht, zie ik niet, afgezien van een bug, wat deze fout kan veroorzaken.
Vriendelijke groeten

1 like

Hallo
Ja, ik denk dat er een bug in dit bestand zit, omdat dit probleem alleen op dit deel te vinden is.
Voorlopig hebben we het onderdeel gewoon nagemaakt zonder het probleem op te lossen.