Ik zie twee oplossingen, ofwel door dispatch-acties (op voorwaarde dat het verplaatsen van bestanden beschikbaar is, niet het geval op EPDM 2014) die beschikbaar zijn in de beheerinterface, of door een macro uit Excel (na het ophalen van de lijst met bestanden die moeten worden hernoemd/verplaatst).
Ik antwoord mezelf, de functie voor het verplaatsen van bestanden via verzending zal alleen beschikbaar zijn op Solidworks PDM 2017 (prerelease van de nieuwe functies van de versie)
Dus alles wat overblijft is een macro onder Excel.
Je had het over het verplaatsen van bestanden van de ene map naar de andere via een workflowactie. Dus door de verzendingsfuncties zal het alleen mogelijk zijn met 2017.
Inderdaad, ik had het over workflow, maar zei bijvoorbeeld. Als er een andere oplossing was, was ik ook een nemer.
Dus het werkt voorlopig met de dispatch.
Ik heb nog een vraag over deze verzending, ik heb een screenshot toegevoegd van een verzending die ik aan het maken ben.
Dit wordt gebruikt om een bestand dat is opgeslagen als direct te archiveren.
Het probleem dat ik tegenkom is dat het bestand correct wordt gearchiveerd, maar niet kan worden uitgepakt omdat het open is in solidworks. Ziet u een oplossing voor dit probleem?
Ik denk niet dat dat mogelijk is. Al voor archivering denk ik dat het een meevaller is, want normaal gesproken weigert EPDM elke actie wanneer een bestand in een applicatie wordt geopend. De enige manier om dit naar mijn mening te doen, is door een "opslaan als en doorgaan" te doen (in de opslagopties), zodat de kluis zijn acties zonder enig probleem uitvoert.
Aan de andere kant is het qua ergonomie voor gebruikers niet de beste (op zoek naar het nieuwe bestand om achteraf te openen).