Een vast onderdeel in een assemblage verplaatsen

Hallo 

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een onderdeel in mijn assemblage te verplaatsen, en zo ja hoe. Het staat vast, er is de (f) in zijn naam in de boom van de schepping. Ik heb al veel soortgelijke forums bezocht, maar met de rechtermuisknop klikken is er geen optie voor  "release". (Ik heb de Solidworks 2020-versie)

Is er een andere oplossing? Bedankt

Vriendelijke groeten 

Lucie Helle

Hallo

Er moet meer precisie worden gegeven, vooral als dit onderdeel deel uitmaakt van een subassemblage.

Samengevat  (in het algemeen):
- In een ASM kan (in het algemeen) alleen het eerste onderdeel of de subassemblage automatisch worden bevestigd
- Alleen het eerste deel van een subassemblage wordt meestal vastgezet.
- Alleen het submerk of een afzonderlijk onderdeel dat in het merk is ingevoegd, kan als vast worden verklaard.
- Het is mogelijk dat een onderdeel los is gelegen in de DSB en vrijwillig is bevestigd.

U moet een afbeelding plaatsen van de creatieboom met de hele boom ontwikkeld (dit stelt u in staat om het aantal onderdelen te zien dat vast is verklaard en vooral om te begrijpen waarom).

Vriendelijke groeten

Hallo

Bedankt voor je snelle reactie, het onderdeel maakt deel uit van een subassemblage en het is het eerste deel van de subassemblage. 

Vriendelijke groeten 

Lucie Helle

assemblage_solidworks.png
1 like

Hallo @lucie.helle0 

Omdat het een subset is, maakt het niet uit in het ASM.

Dus om uw probleem op te lossen, moet u zien waarom u dit onderdeel moet verplaatsen.

Sub-assemblage heeft zijn eigen logica, het moet worden beschouwd als een onafhankelijke assemblage.

Dan moet je zeggen waarom je de stuurpensteun wilt verplaatsen.

Ik heb een verwarde indruk -hoewel je er niets over zegt- dat het is dat een van je deelverzamelingen rigide wordt verklaard in plaats van flexibel.
zie bijgevoegde afbeelding (Klik met de linkermuisknop op de subset en klik vervolgens  ==> op het pictogram en kies Flexibel ==> valideren)
Ik heb de indruk dat je het stuur in je ASM wilt inklappen, maar omdat je subassemblage stijf is, nou ja, dat kan niet.
Ik denk dat het komt van de gaffel met twee stukken in de driehoek en de as in de buis.

Als het voorstel je probleem niet oplost, zeg dan wat je wilt doen en post je ASM met   Bestand ==> "inpakken en gaan" vertellen we je wat je moet doen.

Vriendelijke groeten

rigide_vs__flexible_2021-05-09_14_24_19-window.jpg

Re

Het is een schoolproject, met als doel een vouwsysteem te creëren en te integreren in de scooter (al gegeven in het project). Ik dacht eraan om een eenvoudig systeem te maken, alleen om de scooter in en uit te klappen, zonder vergrendelingssysteem, een zuiger ... Dus ik creëerde de driehoeken en nam de buisas van een andere klus, en voegde de beperkingen toe . Het is daarom noodzakelijk dat de giekbeugel verrijdbaar is.  

Ik heb geprobeerd de subassemblage van het deel van de stuurpenbeugel flexibel te maken, zoals je had aangegeven, maar het was onmogelijk om het te verplaatsen. Ik heb de spanningen van de driehoeken en de buis verwijderd en het opnieuw geprobeerd, maar ook niets.  Misschien kan het te wijten zijn aan een overmatige spanning of de driehoeken en de buis?

Ik voeg mijn dossier bij . Dank u voor uw hulp.

Vriendelijke groeten 

Lucie Helle

500_-_trottinette_lucie_helle.sldasm
1 like

Hallo

Ik kan het bestand niet openen omdat u in de versie 2020 of 2021 moet zijn.

Vriendelijke groeten

@lucie.helle0 zei:

Tip: leg de "blauwe driehoeken" stukjes op de vloer van de scooter. Met andere woorden: plaats de driehoeken en de bewerkte vierkante buis niet in hetzelfde halfgeheel (of hetzelfde onderdeel).

Er is een universele basis, lijkt mij, in de basismechanica, die zou zijn dat om beweging te hebben, je twee delen moet hebben.

In deze bijna universele regel sluit ik uiteraard alle buigbewegingen en volgzame systemen uit.

Vriendelijke groeten

Hallo @lucie.helle0,

Wanneer je een assemblage wilt delen, is het niet voldoende om de hoofdassemblage te communiceren, je hebt ook alle componenten van die assemblage nodig.

Gebruik a.u.b. vanuit uw open assemblage de "Pack and Go"-functie..." in het dropdown-menu "Bestand", anders kunnen we je niet helpen.

Vriendelijke groeten

3 likes