Hallo
Door met PDM te werken, hebben we acties ingesteld wanneer het bestand van de ene staat naar de andere gaat, bijvoorbeeld: het maken van een PDF, het verplaatsen van de CAD van de ene map naar de andere, enz.
Het probleem zit hem in de verplaatsing van de CAD van de ene map naar de andere, in theorie is de werking als volgt:
- CAD-bestanden in onze validatielus sturen
- Validatie van bestanden door validators
- CAD (3D+2D) verplaatsen van de projectmap naar de ACTIVE-map
- Wijzig de status om bestanden te vergrendelen (kan niet worden uitgepakt)
Behalve als het bestand dat de actie ondergaat, wordt gebruikt in een assembly die zelf op een andere computer wordt uitgepakt, kan de verplaatsing niet worden uitgevoerd en blijft het CAD-bestand in de oorspronkelijke map staan.
Wat dit probleem zou kunnen oplossen, zou zijn om te werken als een taakplanner, het idee zou zijn om:
- Een taak maken tijdens de validatie
- Het activeren van de taak in de holte (wanneer alle bestanden zijn gearchiveerd), als het onmogelijk is om deze later opnieuw te activeren (D+1 of +2)
Dus ik ben op zoek naar oplossingen, tools die al bestaan, ga door een macro met Excel-spreadsheet, enz.....
Alvast bedankt voor uw feedback,
Fijne dag allemaal,
Julian.
+1 om het onderwerp nieuw leven in te blazen
Hallo
misschien is er een oplossing met de functie "Plak Paratgé", het is maar een idee, ik ben niet dieper in het onderwerp gedoken
Vriendelijke groeten.
Hallo
Ik ben ook geïnteresseerd in het oplossen van dit probleem, omdat ik met dezelfde hindernis te maken heb.
Uit nieuwsgierigheid, hoe verplaats je bestanden? Met de hand (knippen/plakken) of via verzending?
Het is waar dat een tool voor het plannen van taken erg handig zou zijn!
Hallo
Ik zie niet al te veel oplossingen voor uw probleem.
Ik was eerder het principe aan het veranderen.
- Bij validatie voeg/wijzig ik via de PDM een parameter "A_Archiver" = 'JA' toe. Dit blokkeert het maken van de pdf en het gebruik van het bestand niet.
- met een taakplanner ('s nachts) en een macro controleer ik alle bestanden met de marker en verplaats ze.
- Vergeet vooral niet de parameter "A_Archiver" = 'NEE' opnieuw te wijzigen
Als iedereen het spel speelt en het werk goed archiveert, zouden er geen problemen meer moeten zijn.
Hallo
Ik heb een kleine vraag voor mijn persoonlijke nieuwsgierigheid, waarom zou ik bestanden willen verplaatsen als een status verandert?
Vriendelijke groeten
Hoi allemaal
Hieronder vindt u de antwoorden op uw vragen:
romain.jouanny , we gebruiken momenteel de Dispatch, maar als het niet werkt, verplaatsen we het bestand met de hand.
Todesco , ja dit kan een oplossing zijn, ik had er niet aan gedacht om een variabele in PDM te gebruiken en planner + macro te combineren, zodra ik wat tijd heb, zal ik het onderwerp verdiepen, bedankt ;)
D.Roger , we doen dit omdat het ons in staat stelt om de bestanden aan het einde van het ontwerp te vergrendelen wanneer het in productie gaat en de bestanden visueel op één plek te centraliseren.
Dank u voor uw antwoorden.
Hallo
We hadden hetzelfde probleem en om het op te lossen, hebben we de optie "Het bestand is geopend in een andere toepassing" uitgeschakeld.
Deze optie is te vinden in de gebruikerseigenschappen en vervolgens in de waarschuwingen.
U kunt deze optie kiezen voor 4 verschillende bewerkingen: Archief; Status wijzigen; Definieer de revisie; Extract.