Radiale verplaatsing

Hallo 

Ik ben op zoek naar een "dood" volume (vijldeel met lichamen en geen functies) om de cilindrische vlakken in een radiale richting en richting te bewegen. 

Op de cilindrische vlakken zijn er bossoges die de verplaatsing moeten volgen zonder alleen de afmetingen van de positie te verplaatsen.

Ik heb een kleine schets bijgevoegd.

Met de "move face" functie lukte het me om axiaal te bewegen, maar niet radiaal. 

Heb je een truc zonder door de herkenning van functie te gaan.

A+

deplacer_radialement.docx

Hallo

Waarom niet "de gezichten verschuiven" en "dikker maken"?

1 like

Hallo

In jouw geval zou ik de delen die je wilt verplaatsen splitsen, ik zou dan de lichamen gebruiken om te verplaatsen, te kopiëren en het gat te vullen dat is achtergelaten door de oude locatie 

Zie bijlage SW 2016

deplacement_radial.sldprt
3 likes

Ik raad de functie "gezicht verplaatsen" aan met de bewegingsmodus "shift".

Invoegen/Gezicht/Verplaatsen... of in vormgereedschap

1 like

MaD, bedankt voor je voorbeeld, maar ik ben op zoek naar een grotere diameter van een lichaam. In uw voorbeeld, hoe is het mogelijk om de diameter te vergroten terwijl u de baas dienovereenkomstig verplaatst.

Pierre S, zoals gezegd in mijn bericht, ik weet niet hoe ik een cilindrisch gezicht op de radiaal moet verplaatsen/vergroten met de functie voor het verplaatsen van gezichten. Kortom, ik probeer de diameter van een kamer te vergroten. Kunnen jullie mij benaderen? Bedankt

Ondanks uw verzoek

Je moet door een erkenning van functie gaan

Het zal, naar het mij lijkt, gemakkelijker zijn 

@+

2 likes

Hier zijn enkele oplossingen met offset-oppervlakken...

Edit: De Stone S-methode  werkt als er geen straal is gekoppeld aan de te verplaatsen oppervlakken. Ik had al eerder een soortgelijke vraag gepost, het beste antwoord was om FeatureWorks te gebruiken.

2017-06-07_at_14-14-28.mp4
2 likes

Gespeeld met het schaalgereedschap of spelen met slechts twee coördinaten

Zoals a.leblanc zegt, kun je met FeatureWorks proberen de stralen en volumes te herkennen die je nodig hebt om te bewegen.

1 like

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/l-importation-de-fichiers-neutre-solidworks

@+

De sjabloon is te complex voor de functie  werkt.

Ik denk dat ik geen andere keuze heb dan er veel tijd aan te besteden en verschillende functies te gebruiken om dit te bereiken. :(((

Werken met oppervlakken is nooit gemakkelijk, maar door de @Leblanc en @Mad methoden te combineren, zou het in uw geval vrij eenvoudig moeten zijn:
- verschuif de cilindrische vlakken (om de straal te vergroten) en verwijder vervolgens de oude vlakken  (met de functie "gezicht verwijderen");
- Verplaats de oppervlaktelichamen om de bazen te volgen.

1 like

Er is geen eenvoudige oplossing in één functie zoals ik hoopte...

Ik heb veel functies gebruikt en ik vind dat het er erg doe-het-zelf uitziet en niet erg professioneel :((.

In ieder geval bedankt dat je me wat aanwijzingen hebt gegeven 

1 like

Door op een dood volume te werken, gaan we noodzakelijkerwijs verder dan het pure actieveld van SW (of welke 3D-software dan ook), dus we "sleutelen".

2 likes