Ik ben op zoek naar een "dood" volume (vijldeel met lichamen en geen functies) om de cilindrische vlakken in een radiale richting en richting te bewegen.
Op de cilindrische vlakken zijn er bossoges die de verplaatsing moeten volgen zonder alleen de afmetingen van de positie te verplaatsen.
Ik heb een kleine schets bijgevoegd.
Met de "move face" functie lukte het me om axiaal te bewegen, maar niet radiaal.
Heb je een truc zonder door de herkenning van functie te gaan.
In jouw geval zou ik de delen die je wilt verplaatsen splitsen, ik zou dan de lichamen gebruiken om te verplaatsen, te kopiëren en het gat te vullen dat is achtergelaten door de oude locatie
MaD, bedankt voor je voorbeeld, maar ik ben op zoek naar een grotere diameter van een lichaam. In uw voorbeeld, hoe is het mogelijk om de diameter te vergroten terwijl u de baas dienovereenkomstig verplaatst.
Pierre S, zoals gezegd in mijn bericht, ik weet niet hoe ik een cilindrisch gezicht op de radiaal moet verplaatsen/vergroten met de functie voor het verplaatsen van gezichten. Kortom, ik probeer de diameter van een kamer te vergroten. Kunnen jullie mij benaderen? Bedankt
Hier zijn enkele oplossingen met offset-oppervlakken...
Edit: De Stone S-methode werkt als er geen straal is gekoppeld aan de te verplaatsen oppervlakken. Ik had al eerder een soortgelijke vraag gepost, het beste antwoord was om FeatureWorks te gebruiken.
Werken met oppervlakken is nooit gemakkelijk, maar door de @Leblanc en @Mad methoden te combineren, zou het in uw geval vrij eenvoudig moeten zijn: - verschuif de cilindrische vlakken (om de straal te vergroten) en verwijder vervolgens de oude vlakken (met de functie "gezicht verwijderen"); - Verplaats de oppervlaktelichamen om de bazen te volgen.