Verplaats meerdere onderdelen tegelijk naar een assemblage

Hallo

Ik ben bezig met een Solidworks 2016-assemblage met verschillende subassemblages. Ik wil meerdere onderdelen van de ene assemblage naar de andere subassemblage verplaatsen. Ik wil ze allemaal bij elkaar slepen en voorkomen dat ik ze een voor een neem. Ik heb het geprobeerd met de Control-toets en slepen, maar het werkt niet.

Is er een andere manier dan ze er een voor een in te schuiven ?

Hallo, er is een mogelijke hack.

Je maakt een sub-assemblage met je onderdelen, je plaatst deze in de assemblage van je keuze en vervolgens laat je een keer in de assemblage je "nieuwe" sub-assemblage ontploffen. Aan de andere kant zult u waarschijnlijk uw beperkingen opnieuw moeten doen.

Cdt

G.

6 likes

Hallo

Er zijn verschillende methoden beschikbaar, van mijn kant voer ik de volgende manipulatie uit: U moet de assemblage opslaan als een onderdeel, dan kunt u via de functie "Combineren / Toevoegen" samenvoegen met het onderdeel.

Een andere methode, die iets omslachtiger is dan de vorige, zou zijn om te beginnen met het maken van een onderdeel, en vervolgens een ander te maken om een assemblage te maken (geval van assemblage die we willen omzetten in een onderdeel). Van daaruit voegt u een nieuw leeg deel in (voeg > nieuw onderdeel in) om te bewerken volgens de context. Voeg vervolgens > functies in > bevestig aan ;  Kies welke lichamen je wilt samenvoegen. Deze methode heeft het voordeel dat de beperkingen behouden blijven.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.

Vriendelijke groeten 

3 likes

Het lijkt mij dat het werkt als de onderdelen opeenvolgend in de boom staan (dus selectie met shift en niet control).

Anders, zoals G.

Om af te ronden zijn het vooral de gecontroleerde repetities die naar voren zullen komen.
Anders, om de beperkingen te handhaven, moeten zoveel mogelijk van de beperkingen met betrekking tot deze delen alleen tussen deze delen zijn. Om de tijdelijke assemblage te maken: selecteer de onderdelen (maak ze eventueel opeenvolgend in de boom voor meer gemak), klik met de rechtermuisknop op "vorm een subassemblage".

3 likes

Dank u allen voor uw respectievelijke hulp.

Alleen maar goede oplossingen.