Een dimensie verschuiven naar een andere weergave

Hallo

Hoe kan ik een dimensie naar een andere weergave verplaatsen?

Met de SHIFT-toets  ingedrukt verplaats je je dimensie naar een andere weergave

4 likes

En met de CONTROL-toets om in te drukken, maak je er een kopie van op meerdere  weergaven

5 likes

In het geval van een dimensie die uit het model is geïmporteerd, moet deze dimensie projecteerbaar zijn in de doelweergave, wat niet altijd het geval is...

5 likes

Hallo 

Houd Shift ingedrukt en Verplaatsen --> verwijdert de dimensie uit de eerste weergave

Houd Ctrl ingedrukt en Verplaatsen --> kopieert de dimensie uit de oorspronkelijke weergave

Het werkt niet altijd, en soms moet je het zicht ononderbroken maken om het te laten werken.

3 likes

Bedankt voor de antwoorden, maar het werkt niet de Shift.

Inderdaad, mijn vraag is of ik een dimensie kan plaatsen zoals de afbeelding die ik bijvoeg (referentie 201.3 of 210.15)

Dit is een ProE-plan en de weergave is een detailweergave.

Op ProE verplaats je de beoordeling naar de weergave die je kiest.

Kan ik dit doen op SolidWorks?

capture1.jpg

Wat moet dat betekenen?

De verbindingslijn uit de beoordeling verwijderen?

1 like

Ik zou graag de dimensie willen nemen die ik aan mijn weergave heb gegeven en deze naar de detailweergave willen verplaatsen .

Ik zou graag het resultaat willen, evenals de afbeelding die ik bijvoeg.

Hallo

Voor mijn voorbeeld is de afmeting van 3096 een bestelling, dus je hoeft er alleen maar op te klikken in de detailweergave  om de afmeting in te voeren.

Voor het oproepnummer 3081 klikt u op bestelling nr. 1 (op de detailweergave) en vervolgens op bestelling nr. 2 van de kamer.

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Hallo

Zie de tutorial voor meer informatie.

http://www.lynkoa.com/tutos/mise-en-plan/comment-coter-une-grande-longueur-dans-une-vue-de-d%C3%A9tail

Moge de kracht met je zijn.

2 likes