Uitgevouwen balk, gelaste constructieprofielen gebogen om plat te leggen

Hoi allemaal

Ik heb een heel frame gemaakt in gelaste constructie (IPE140), sommige balken zijn op een boog geschetst omdat ze gebogen moeten worden. Ik moet echter in staat zijn om de stroomsnelheden uit de " stralen " te halen om ze naar de buislaser te sturen (voor het buigen)

Mijn vraag:
Hoe ontwikkel je, ontvouw, decintend, ..., kortom: maak je een gebogen profiel plat, om zo een lineaire stap van het lichaam te genereren?

Ik geef een vereenvoudigd voorbeeld:

UPE-hanger om uit te vouwen. SLDPRT (259.0 KB)
UPE-hanger om uit te vouwen. RWZI (306,6 KB)

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Hallo
Niet mogelijk zonder de plaatwerkmodule te doorlopen, maar dat zou in uw geval niet interessant zijn.
Wanneer we balkbuiging of andere profielen in onderaanneming sturen, is de stap of zelfs alleen een 2D-plan voldoende voor de onderaannemer. Hij beheert en dus is hij degene die de verantwoordelijkheid neemt voor de conformiteit van het geleverde onderdeel met het plan. De "buigers" hebben allemaal hun methoden met of zonder numerieke besturing.
Fijne dag

Hallo;

Ik ben het met @Le_Bidule eens (het is een vreemde zin...).

• De makkelijkste manier is om je lichamen om te zetten in plaatwerk.
  • Bij ons sturen we onze buiger alleen het plan van ons afgewerkte element, we vouwen het niet uit (of met de vermelding "alleen ter informatie"). Het is aan de leverancier om de Vé en de buigradii aan te passen aan zijn materiaal (om nog maar te zwijgen van de verliezen in plooien, rekken, enz.).

Vriendelijke groeten.

1 like

Hetzelfde geldt voor ons, als slechts een afgewerkt element, slaagt de onderaannemer er dan in om zich te ontwikkelen volgens zijn tools en software.

Welkom @icome

Blij je weer bij ons te zien :grinning:

Om op zijn minst een idee te hebben van de vlakke debieten, stel ik de volgende oplossing voor.
Voor uw probleem en alleen wie zijn IPE's, maak dan de curve op de theoretische locatie van de neutrale vezel en doe vervolgens een scan van het IPE-profiel.
Met de Trajectry-functie en vervolgens de modellering van de trajectlengte, krijg je de lengte van wat vergelijkbaar is met de neutrale vezel.

Dit zou moeten standhouden als de krommingshoeken niet groter zijn dan 45°, waarna de smalle steen een scherpe materie wordt. (Solidworks berekent de krimp in dit specifieke geval niet AMHA

Sorry dat ik je niet meer kan helpen.

Dat gezegd hebbende, zou ik graag de mening van @ac_cobra_427 willen hebben over het probleem van de krimp en ook voor de materiaalverwijdering van de laser, maar door de baan te plaatsen in relatie tot ???

Vriendelijke groeten

1 like

Nog een kleine precisie, LASERTUBE bewerkt buizen, maar geen stralen voor zover ik weet.
De oplossing voor gaten en langwerpige banen is frezen, in plaats van voor het buigen, het hangt een beetje af van de precisie van hun positie.
Groetjes

Hallo @Zozo_mp

Inderdaad, de buiger zal het veel beter doen!
Maar dit is een voorbeeld voor interne fab en om de reflectie in solidworks te pushen!

Het doorlopen van de plaatwerkmodule past niet bij mij "UPE of UPN" = niet-constante dikte.

Ik heb hacks geprobeerd via de flexvervormingsfunctie, maar het lukte me niet om een rechte balk te krijgen!

De oplossing kan zijn om een PRS te maken met 3 vellen gemaakt met de plaatwerkmodule en geassembleerd, waardoor ze kunnen worden uitgevouwen en uiteindelijk dxf voor de laser kunnen worden gemaakt.
Laten we eens kijken wat de gemeenschap ervan vindt
Groetjes

Voor het geval je je profiel echt wilt uitvouwen, een (oude) tutorial die rondslingert op de website van Visiatv:
https://mycad.visiativ.com/contenu/astuce-pour-déplier-un-fer-rond-0

Vriendelijke groeten.

Hallo

Kijk bij mijn onderdelen voor lasertube als het je kan helpen.
In het oude bedrijf waar ik werkte, hadden we onze machines om profielen te buigen, dus een groot voordeel voor de arbeiders in de doos.
Creatie van een gevouwen en vervolgens gebogen plaatwerkonderdeel. SLDPRT (397,2 kB)
buisframe 30x30x2 in plaatstaal.sldprt (317,0 Kb)
tu 30x30x3 plaatwerk a135deg.sldprt (186.7 KB)
Hoe maak je een uitklapbare spoel door configuratie. SLDPRT (6,8 MB)

1 like

Voor een IPE/IPN moet je in de tegenovergestelde richting gaan; maak een rechthoekig profiel dat zich uitvouwt, doe dan de materiaalverwijdering van de openingen en doe vervolgens de materiaalverwijdering van het profiel, zie PJ
Uitklapbare UPN. SLDPRT (236.8 KB)

2 likes

De doorgang door de plaatwerkmodule is dus onvermijdelijk...
Desalniettemin, een leuke truc voor de uitgeklapte UPN!

Helaas, als u vanaf het allereerste begin van het ontwerpproces rekening houdt, verliest u alle voordelen van gelaste constructiefuncties.

Hartelijk dank voor uw deelname @ac_cobra_427

1 like

Er is ook de mogelijkheid om het gebogen gebied te verwijderen, een extrusie van het UPN-profiel van de uitgevouwen lengte van het gebogen deel toe te voegen en het lichaam met beperking te verplaatsen om het terug naar het einde te brengen.
Het is nog steeds een goede grote hack, maar functioneel:
image

Er is in ieder geval geen eenvoudige oplossing om dit uitgevouwen te maken, het gaat door de " Hack +++ " doos! :rofl:

1 like

@sbadenis

Je hebt gelijk, "Hack" is de beste ingenieur ter wereld. (Ik ben veel reizigers, ik kan je verzekeren dat het een universaliteit is die in veel gevallen de dag redt).

Het zou door UNESCO erkend moeten worden als werelderfgoed
Er zou een groot plein nodig zijn of een gedenkplaat met een jaarlijkse verjaardag.

We zouden ook hulde kunnen brengen aan de lokale demerdologen die de voorschriften van de hack uitvoeren.

Cdlt

Hallo
waarom niet de eigenschap " Lengte " van mechanisch gelaste profielen gebruiken?

Haal vervolgens in een nomenclatuur de afzonderlijke lengtes van de rechte en gebogen gebieden op en voeg deze toe.
image
In mijn voorbeeld 2x1000 + 1x488.69 = 2488.69mm
Ik heb het nooit gecontroleerd, maar ik denk dat het vrij nauwkeurig is. Ik weet niet of we de totale lengte kunnen hebben (zonder de ontbinding). Het moet voldoende zijn als het doel is om de stroomsnelheden te hebben voordat u buigt.

Ik heb ontdekt hoe ik de totale LG kan krijgen zonder ontbinding. U moet de samenvoeging van de segmenten controleren.
Bij het maken van de gelaste constructie moet dit vakje worden aangevinkt

We krijgen de totale lg direct

Ik weet niet of dat het gewenste resultaat is.