Uitgevouwen schijf met gaten

Hallo, ik heb Solidworks 2017

Ik ben op zoek naar een rond label met gaten die op een cilinder zouden plakken. Ik wens dat het ontvouwd wordt. 

Zonder het uitgevouwen is het maken van het etiket geen probleem. Ik geef aan dat ik de opdracht "uitgevouwen oppervlak" niet heb, wat me veel zou hebben geholpen....

Dus ik probeerde plaatwerk door de volgende stappen te volgen:

- Maak een gebogen rechthoekig plaatwerk

- De uitgeklapte

- Maak mijn bezuinigingen

- Gevouwen (hier zit ik vast omdat ik de rand niet meer kan specificeren..)

Bedankt voor je hulp

Hallo

Wanneer je je rechthoekige plaatwerk maakt, moet je de software voor de gek houden door een kleine platte plek in je straal te plaatsen om te kunnen uitvouwen en vouwen zoals in het hulpstuk.

spiral_welded_tube_perforated2_db.sldprt
4 likes

Of je kunt een kleine verwijdering van materiaal rond de rand van je stuk doen om een klein plat deel te hebben dat je kunt gebruiken om je vouw te maken.

Hallo en bedankt voor het antwoord.

Het is me wel gelukt door een plan vol te houden dat ik laat verdwijnen.

Het maakt nog steeds een "hack" -oplossing ...

1 like

Hallo

Is een geprojecteerde schets of een decal mogelijk?

1 like

De sleutel is om te weten of uw etiket rond moet zijn als het eenmaal is gelijmd of plat, want als het is gelijmd, is het niet eerlijk. Een normale verwijdering van materiaal zou moeten worden gedaan zonder het stuk uit te vouwen. 

1 like

Ja inderdaad.

Zie bijgevoegd voorbeeld gemaakt in Solidworks 2016

deplie_disque_troue_ac_cobra.sldprt
3 likes

Hallo

+1 voor AC Cobra. Anders is er de buigfunctie, maar die vereist veel middelen, als het voor een ongecompliceerd onderdeel is, denk ik dat het genoeg zou zijn.

flexie.sldprt
2 likes

Hallo 

Zou het mogelijk zijn om dbz te antwoorden, zijn idee van een geprojecteerde schets lijkt me niet slecht!

Dimitri

Hallo

Het spreekt voor zich dat u geen schets kunt gebruiken die op een gebogen oppervlak wordt geprojecteerd, omdat deze geen rekening houdt met het buigen van het onderdeel als in werkelijkheid het snijden of afdrukken plat wordt gedaan en vervolgens wordt gebogen.

Door het plaatwerk gaan maar is niet perfect denk ik (gedwongen om een gerecht te maken)

Aan de andere kant, bedankt voor de info over de Flexion-functie, want het werkt niquel!, Ik wist het niet.

Fijne dag.

Het enige wat je hoeft te doen is je onderwerp in resolutie te zetten! =)

1 like

Ik heb een bestand bij mijn vorige antwoord gevoegd, maar wees voorzichtig met deze functie, controleer je Ø zorgvuldig, soms wanneer je de afmetingen verandert, verandert het referentiecentrum van de buiging, het beste is om het te beperken door een nieuw coördinatensysteem te maken (zie mijn deel). Bovendien is het niet mogelijk om een correct voorbeeld te hebben met de totale ontwikkelde lengte, de kleine truc is om de vlakken van de functie te verwijzen naar de uiteinden van een rechte lijn met een lengte gelijk aan de gemiddelde Ø x Pi, en om 0,002 mm af te trekken van de extrusie (zie mijn deel).