@jpai, voeg de volgende keer het native SolidWorks-bestand toe (als er geen notie van vertrouwelijkheid is natuurlijk !!) en je zult zien alsof het onderdeel als bij toverslag bij je terugkomt in de uitgevouwen staat in minder dan 2 !!!! Lynkoa = tien keer sneller dan Chronopost!!!
@ Lucas, ik heb de plaatwerk functie, ik moet alleen leren hoe het te gebruiken: P
@ jfaradon, inderdaad het filter bestaat uit 3 delen. De bodem wordt gelast nadat de kegelvormige plaat is gewikkeld en het cilindrische deel niet meer bestaat, het wordt vervangen door een flens die daarna aan de conus wordt gelast.
@ Bart, ja dat is wat ik wil. Maar voor mijn detailplan heb ik beide versies nodig... opgerold (gelast) en uitgevouwen :)
Ik tekende het deel met de geveegde plaatwerkfunctie, dat is nikel.
Aan de andere kant bestaat deze functie niet op solidworks 2012, u zult deze moeten converteren van parasolid-formaat naar sw2012-formaat en vervolgens naar plaatwerk. Waar ik geen twijfel over heb, zou u geen problemen moeten opleveren =)
Succes!
PS: Ter informatie van iedereen, de veegbladfunctie beheert het "uitvouwen" en het verwijderen van materiaal niet.
Het probleem werd aan de orde gesteld in Dassault.
En zou het niet voldoende zijn om het met de hand te berekenen?
Te vaak vertrouwen we op de functies van CAD, zelfs voor eenvoudige dingen. We besteden meer tijd aan het vinden van een manipulatie op de CAD in plaats van de wiskunde op de oude manier uit te voeren.