Ik zie je moeilijkheid hoe je met SW te werk gaat om te draaien.
Ik weet van een flex-functie die dit mogelijk maakt: behalve dat hetzelfde onderdeel in het echte leven niet populair zal zijn.
De enige manier die ik vond was om het te draaien met een gladstrijken en vervolgens de lijnen te meten die als een vrij gemakkelijke richtlijn dienden. Dan maak ik het platte stuk om te snijden. Degene die gedraaid is, kan uit twee stukken bestaan of dezelfde met een configuratie wordt gebruikt voor de MEP.
@GT22 had dit probleem opgelost met een draai die iets complexer was dan deze, in die zin dat de afwerking niet op hetzelfde vlak lag.
Uit ervaring weet ik in ieder geval dat, afhankelijk van de manier van werken in de werkplaats (warm of koud) met of zonder gereedschap: het moeilijk is om herhaalbaarheid te verkrijgen met een tolerantie van minder dan 2 of 3 mm. Als u een nauwkeurige afmeting van de hartafstand wilt, moet u een draaigereedschap maken, zelfs een eenvoudige. Vervolgens pas je de lengte van je uitsparing aan zoals hierboven aangegeven.
Vertel ons meer over wat de workshop doet en vooral hoe jij je draai geeft aan SW.
Inderdaad, ik knutsel met 2 bestanden (de ene gedraaid met geschatte overgangen, de andere plat met een geschatte lengte)
Ik ben nog niet bij de tiende van dit stuk, en zoals gewoonlijk zal de workshop zijn best doen door zijn best te doen!
Ik zie het meer als een oefening in stijl! en ik heb de indruk dat Solidworks je niet toestaat om dit ultra eenvoudige onderdeel op een schone manier te maken. Dat is jammer!
Gezien wat je zegt en de flexibiliteit van de kostbare demerdologen in de werkplaats , is het de buigfunctie die je het beste werk zal doen en vooral heel snel.