Uitgevouwen uit een gedraaide schotel

Hallo gemeenschap!

Ik zou graag een stijltang willen uitvouwen die aan elk uiteinde 90° gedraaid is. (zie PC)

Een truc om volume om te zetten in plaatwerk?

Anders, hoe teken je dit allemaal opnieuw in plaatwerk?

Het is me niet gelukt om de functies "overgangsvouw" en "omzetten naar plaatwerk" te implementeren

(solidworks 2019 SP4)

Bedankt

biellette_a_deplier.jpg

Als je de premium-versie hebt, heb je de Surface Flattened-functie die perfect zou moeten werken voor je verzoek:) 

3 likes

Dank je wel alexandre,

Aan de andere kant is het resultaat niet geweldig:

Hallo.Ja, het is normaal, je werkt aan het uitrekken van het materiaal

Juist!

Dat is precies mijn probleem!

Hoe vind je de uitgevouwen om de stroom opnieuw te kunnen starten in een stijltang van 30x3 mm?!

Ik blokkeer!

Ik weet niet zeker of dit mogelijk is!  

Hallo

Heb je de nauwkeurigheid op hoog gezet?

Ja, maar niet beter!

Ik denk dat we het probleem andersom moeten bekijken. Begin met een gerecht en draai het aan elk uiteinde.

Anders is het onmogelijk om een uitgevouwen in een stijltang van uniforme breedte te verkrijgen.

1 like

Hallo

Heeft u een uitgevouwen frame met grote precisie nodig? of heeft u een weergave nodig van het onderdeel dat is ingebogen om uw SW-assemblage te maken?

Hallo ik kom

Ik zie je moeilijkheid hoe je met SW te werk gaat om te draaien.

Ik weet van een flex-functie die dit mogelijk maakt: behalve dat hetzelfde onderdeel in het echte leven niet populair zal zijn.

De enige manier die ik vond was om het te draaien met een gladstrijken en vervolgens de lijnen te meten die als een vrij gemakkelijke richtlijn dienden. Dan  maak ik het platte stuk om te snijden. Degene die gedraaid is, kan uit twee stukken bestaan of dezelfde met een configuratie wordt gebruikt voor de MEP.

@GT22 had dit probleem opgelost met een draai die iets complexer was dan deze, in die zin dat de afwerking niet op hetzelfde vlak lag.

Uit ervaring weet ik in ieder geval dat, afhankelijk van de manier van werken in de werkplaats (warm of koud)  met of zonder gereedschap: het moeilijk is om herhaalbaarheid te verkrijgen met een tolerantie van minder dan 2 of 3 mm. Als u een nauwkeurige afmeting van de hartafstand wilt, moet u een draaigereedschap maken, zelfs een eenvoudige. Vervolgens pas je de lengte van je uitsparing aan zoals hierboven aangegeven.

Vertel ons meer over wat de workshop doet en vooral hoe jij je draai geeft aan SW.

Vriendelijke groeten

2 likes

Dank u voor uw antwoorden.

Inderdaad, ik knutsel met 2 bestanden (de ene gedraaid met geschatte overgangen, de andere plat met een geschatte lengte)

Ik ben nog niet bij de tiende van dit stuk, en zoals gewoonlijk zal de workshop zijn best doen door zijn best te doen!

Ik zie het meer als een oefening in stijl! en ik heb de indruk dat Solidworks je niet toestaat om dit ultra eenvoudige onderdeel op een schone manier te maken. Dat is jammer!

1 like

Probeer je kamer op te maken via een volumescan 

om dezelfde breedte en dikte over uw hele werkstuk te garanderen

Je zult je radiussen moeten vergroten voor een zachtere draai

En dan zul je in staat zijn om in theorie en in de praktijk een goede ontplooiing te krijgen

@+ ;-)

1 like

Gezien wat je zegt en de flexibiliteit van de kostbare demerdologen in de werkplaats , is het de buigfunctie die je het beste werk zal doen en vooral heel snel.

Ik heb een filmpje gemaakt over deze buigfunctie mocht je hem toevallig niet vaak gebruiken ;-)

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Als u een kleine marge heeft op het niveau van de weergavetolerantie, kunt u de Flexion-functie gebruiken,

Je tekent je theoretische deel plat, dan draai je het, het is iets wat ik regelmatig doe op aspectonderdelen.

edit: Ik zag net dat er een tweede pagina met antwoorden was :-)
+ 1 voor de @ZoZo_mp oplossing