Hallo Solidworks plaatwerkgemeenschap, (ik heb al 90% van de forumers verloren...)
Bevestigd is een gebogen plaatwerk (gebogen om precies te zijn), na kruising op de buis, heb ik een uitsparing.
Hoe krijg je bij het ontharen de vorm zoals die ontstaat door het verwijderen van materiaal? (er moeten aan de ene kant verborgen randen zijn en aan de andere kant zichtbaar in uitgevouwen toestand aan de boven- en onderkant van het gevouwen vel)
In uitgeklapte toestand lijkt het erop dat vaste stof normaal is voor het plaatwerk, wat ik in dit geval niet wil.
Hoe zorg ik ervoor dat de blauwe rand (bijvoorbeeld) in afbeelding 3 in een vlakke schuine positie terechtkomt om perfect op de buis te passen als hij eenmaal gebogen is?
Of misschien is de tijdlijn van de ontwerpintentie helemaal niet goed.
Dit is een normaal gedrag voor het snijden via een laser of 2d plasma, als u met 3d snijden werkt kunt u produceren met een schuine snede op het veld van de plaat.
Wat er gebeurt, is dat we op hetzelfde 2D-autocad-plan zowel de buitenste snede van het plaatwerk als de slijpprognoses plaatsen, zodat het plaatwerk, eenmaal gebogen, op de buis past. (zie doc aan het einde)
Ik begrijp dat SW in zijn plaatwerkfunctie de randen recht snijdt als het uit oxy komt, maar hoe krijg je dan een uitgevouwen anders dan met de plaatwerkmodule?
Wanneer u uw onderdeel uitvouwt zonder de normale materiaalverwijdering en u breidt de uitgevouwen toestand uit, dan klikt u met de rechtermuisknop op Uitgevouwen toestand1 en bewerkt u vervolgens de functie, kijkt u en speelt u met de beschikbare opties om te zien hoe het eruit ziet. Ik zou je deel testen, maar ik ben jonger dan 2017 :-(
Normaal gesproken kunt u materiaal verwijderen uit een vlak dat raakt aan het gebogen deel. (Alsof je aan het herwerken bent.)
Kun je je stuk plaatsen, ik heb de 2019-versie die alles opent! Ik zal controleren of wat ik aanbied werkt op het moment van afvlakken en vooral voor lasersnijden.
In ieder geval heb je, afhankelijk van hoe je in de werkplaats buigt (walsen of stempelen), een opening hoewel de materiaalafname niet te dicht bij de rand is.
Hallo, ik ben geen professional op het gebied van SW, maar op het eerste gezicht ontvouwt de app zich in dit geval correct in volledig plaatwerk, maar niet goed op gedeeltelijk
in de linkerweergave (gedeeltelijk) in de rechterweergave (volledig blad).
In mijn plaatwerk, een eenvoudige verwijdering van materiaal in het meest gebogen deel van de plaat; goed uitgevouwen heb ik duidelijk het resulterende eivormige.
Dus waarom reageert het op de kruising met de buis niet hetzelfde als het is uitgeklapt?
Houd ons op de hoogte van de oplossing die u kiest.
Want pas op, wat je in theorie krijgt met SW, welke oplossing je ook kiest, zal niet helemaal hetzelfde zijn als je je laservlaksnijden doet als wanneer je het doet door materiaal te verwijderen na het buigen. Maar gezien het feit dat de buis zeker zal worden gelast "geen probleem" en nog minder als het gewoon een doorgangsruimte is.
Ik denk altijd in vergelijking met verspanen of lasersnijden volgens de gewenste precisie.
Vriendelijke groeten
PS: Als het voor buispassages op de EPR van Flamanville is, is het beter om precies te zijn (hihihi)
Lynkoa vraagt me of mijn vraag 'Uitgevouwen echt na het snijden.' gesloten kan worden?
Ik geef toe dat ik dat niet doe...
Herinnering aan de feiten: De uitgevouwen toestand toont de juiste weergave van de snede in het geval van een vorm die door al het materiaal gaat, maar niet in het geval van het uiteinde van de plaat (SW maakt het plaatwerk recht met normale randen aan het uiteinde).
Heeft iemand een oplossing via de plaatwerkmodus? Ik heb alle configuraties geprobeerd door naar de opties van de plaatwerkmodule te gaan door de voorgestelde functies aan / uit te vinken, maar zonder succes.
@gt22 u een oplossing voorstellen in de oppervlaktemodus. Kun je me je antwoord vertellen en hoe krijg je een uitgevouwen vouw? Als je me je .prt-bestand zou kunnen sturen, zou dat ideaal zijn.