Uitgevouwen spiraalvormig plaatwerk

Het kan de spoelen niet 360° uitvouwen omdat de spoed te groot is in vergelijking met het verschil tussen Øint en ext van de spoel.

Door te beginnen met 1/2 omwenteling op 180° geen zorgen.

Ik heb de eerste 2 gedaan, ik laat je de volgende doen!

Principe hieronder:

slee-2019-11-18.sldprt

Aan de andere kant weegt het feit dat je alles in dezelfde kamer doet het aanzienlijk...

In principe geef ik er de voorkeur aan om in verschillende stukken te snijden, maar je bent vrij om het anders te doen.

1 like

Ik kan het bestand niet openen. Ik ben op SW 2017, is dat waarom?

Maar waarom werken in dit geval ook geen sneden van 288° (5 secties)? Komt het door de methode die ik heb gekozen voor het verwijderen van materiaal? 
Ik zal je de versie geven die ik zo heb gemaakt.

rodel.sldprt

Voor de methode maak ik voor elk stuk spoel 2 nieuwe 3D-schetsen, waarbij de schets van elke spiraal/spiraal wordt omgezet in een 3D-schets en vervolgens wordt ingekort en beperkt ten opzichte van een vlak (topvlak) en vervolgens met deze 2 schetsen elke keer een overgangsvouw maak. En er is geen probleem voor de uitgeklapte.

De 2 3d schetsen van de 1e beurt:

2 likes

Als ik je methode goed begrijp, maak je in elke 3D-schets een klein deel van de spiraal? 
Misschien weet ik niet hoe ik de functie "entiteiten converteren" moet gebruiken om de spiraal om te zetten in een 3D-schets, maar zijn we het erover eens dat het niet dynamisch is? Als ik een afmeting moet veranderen, moet ik elke schets één voor één opnieuw maken (d.w.z. een klein aantal stappen in totaal). 

Heel erg bedankt voor je hulp! 

Hallo

Niet per se een heleboel stappen als je variabelen gebruikt die basistrigo gebruiken of een beoordelingscontroletabel (@sbadenis zal het je uitleggen ;-) ;-) hoe het te doen met een tafel).

PS: @sbadenis een super grote Gefeliciteerd (ik vind het geweldig) voor je voorstel, het is super eenvoudig en smaakvol en bovendien in één kamer. Gewoon Fortich'

1 like

Dus ik ben erin geslaagd om alles te krijgen wat ik wilde! Bedankt!!

Ik geef toe dat als je me een kleine tip zou geven om het dynamisch te maken, ik erg geïnteresseerd zou zijn, voor nu moet ik mijn 10 3D-schetsen elke keer opnieuw maken voor elke wijziging van mijn spiraal. 

Ik bevestig mijn stuk, als het ooit gebeurt. 

Nogmaals bedankt!

rodel.sldprt

Hallo

Klein probleem in uw ontwerp, de 2 eindpunten van de 3D-schets moeten zich op hetzelfde vlak bevinden dat door het midden van de buis gaat. Om dit te bereiken maak je je 2 - 3 of meer vlakken en vervolgens beperk je de eindpunten van de 3D-schetsen op deze vlakken en bovendien moet het dynamisch zijn.

Ook al ben ik een fan van trigo Zozo_mp,  ik ben ook voorstander van de minste inspanning! Dus ik laat solidworks voor mij rekenen!

2 likes

Oooh ik begrijp het!
Ik had een splitsing van 5 segmenten van mijn 3D-schets doorlopen, maar jouw methode maakt daarna meer modulariteit mogelijk! Bravo, het is geweldig!
Een beetje vervelend om de 20 uiteinden van het propellergedeelte te beperken, maar het resultaat is precies wat ik wil!

Nogmaals bedankt en gefeliciteerd met de mooie voorgestelde methode!

rodel3.sldprt