Hallo
Hier heb ik een uitgevouwen op SW 2014 tot nu toe is alles in orde. Maar dan zou ik in de tekening het profiel van de uitgeklapte buitenkant willen. Hoe zou ik het kunnen doen?
Bij voorbaat dank
Vriendelijke groeten
Hallo
Hier heb ik een uitgevouwen op SW 2014 tot nu toe is alles in orde. Maar dan zou ik in de tekening het profiel van de uitgeklapte buitenkant willen. Hoe zou ik het kunnen doen?
Bij voorbaat dank
Vriendelijke groeten
Hallo
De K-factor in de plaatwerkparameters geeft aan waar de neutrale vezel zich bevindt:
K=1 ----> neutrale vezel buitenkant: buitenkant ontwikkeld
K=0,0001 ----> Neutrale vezel aan de binnenkant: Inwendig ontwikkeld
K=0,5 ----> Neutrale vezel in het midden van je dikte
Kunt u de vraag herhalen? Een klein beeld, ik begrijp het niet.
Een uitgevouwen heeft geen interieur of exterieur, je bedoelt de beoordeling van het voltooide model? Of de visualisatiekubus?
Hallo
Als ik het goed begrijp, wil je alleen de buitenomtrek?
Je maakt een configuratie met de vervelende functies verwijderd
Het uitgevouwen profiel zal hetzelfde zijn, of het nu buiten of binnen is.
Anders heb je de functie "Toggle view" om de voorkant aan de andere kant te hebben.
Afbeelding weergeven
Persoonlijk gebruik ik de K-factor
Die ik aanpas aan de dikte van mijn plaatwerk en het gebruikte buiggereedschap.
Doorgaans
voor 15/10e neem ik een V van 16 met een straal van 2,6 wat een gezicht K van 0,33 geeft
Met de problemen van verlies bij de vouwen is een ontwikkeling in binnen- of buitenafmetingen niet helemaal hetzelfde! vandaar de mogelijkheid om de K-factor te variëren volgens de buigmachine, volgens de dikte, volgens de V van buigen, het materiaal....
Hoi @ Valentijn
Een beeld zegt meer dan duizend woorden
Plaats dus afbeeldingen zodat we kunnen begrijpen waar je echt naar op zoek bent
Bedankt
tot+ ;-)
Ter informatie, hoe dik is het bij welke dikte?
Dit is voor een buis. Er is dus een klein verschil tussen de binnenkant en de buitenkant.
Maar de K-factor lijkt te werken.
Dank u allen
Vanaf 5/6 mm moet je rekening houden met het verlies bij de vouwen, daarvoor is het minimaal!
Op onze buigmachine laten we de K-factor op 0,1 tot 8 mm nadat we een buigtest hebben gedaan voordat we de plaat snijden !!
Hallo
Ik had het probleem gisteren, nog steeds met mijn vliegtuigvleugelonderdelen. Plaatwerk ep=2mm
De ketelmaker vroeg me hoe mijn ongevouwen stof was gemaakt: buitenkant, neutrale vezel of binnenkant?
Ik wist niet goed wat ik tegen hem moest zeggen. Hij vertelde me dat het heel belangrijk was.
Inderdaad, na onderzoek ontdekte ik het nut van de beroemde K-factor.
Bijvoorbeeld, van mijn kant, mijn K=0 binnenste uitvouwen was 363 mm en mijn K=1 buitenste uitvouwen was 367 mm.
Het volstaat te zeggen dat als je niet oppast, je snel een ontbrekende mm kunt hebben
In feite, hoe meer uitgesproken de kromming en hoe dikker het stuk, hoe gevoeliger en dus belangrijker het is, het is, zoals hierboven gezegd, wat vouwverlies wordt genoemd!
@+
Hallo
Als u een argro-type frame heeft dus symmetrisch roestvrij staal met 1 plaatwerk gebogen aan de 2 "symmetrische" zijden, worden deze aan 1 kant beschermd met een plastic folie (gezicht dat zichtbaar zal zijn op de machine)
Bij het uitvouwen is het belangrijk om de buitenkant te laten zien, want als je bij het snijden 2 identieke vellen op een van de 2 maakt, komt de film aan de verkeerde kant te zitten
Ook geldig voor de "ventilatieopeningen" van de motorbehuizingen gemaakt door te ponsen....
Bij voorbaat dank voor de oplossing
Vriendelijke groeten