Hoi allemaal.
Ik heb mega grote problemen, ik moet de ontwikkeling van het onderdeel als een bijgevoegd bestand maken.
Het is me al gelukt om een volume te creëren, de zeef zou 2,5 mm moeten zijn, maar dat kan ik niet.
Als iemand weet hoe ik dit stuk in toletis kan maken om het te laten ontvouwen.
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten.
essai_para.sldprt
Jouw onderdeel kan niet gemaakt worden met de SolidWorks plaatwerkmodule (denk ik tenminste!). Je zou het in ieder geval kunnen krijgen door een "Forming Tool" te maken.
Wat betreft het verkrijgen van een dikte van 2,5 mm, heb je Insetion/Function/Shell geprobeerd?
3 likes
bart
25 april 2014 om 13:56
3
Ik heb de "shell" -functie van jouw kant toegevoegd om het uit te hollen.
Maar ja, zoals Benoit zegt, om een lichaam te ontvouwen, moet het gemaakt zijn van plaatstaal.
Afgezien van het maken van een vormgereedschap met deze vorm die je komt ontvouwen.
Ik zie niet in hoe je het zou kunnen doen....
Waarom ga je niet meteen naar het gevouwen plaatwerk?
1 like
gt22
25 april 2014 om 13:56
4
U kunt een screenshot plaatsen alstublieft
Als je een maximum aan antwoorden wilt, maar je hebt het bereik van gebruikerslogboeken
we hebben niet allemaal dezelfde versie van SW
@+ ;-)
2 likes
coyote
25 april 2014 om 14:15
6
Hallo
Dit stuk kan niet worden uitgeklapt.
Het kan worden gestempeld, maar niet worden gebogen.
Of je moet het in twee stukken maken en het anders bouwen.
De afgeronde basis, een gevouwen plaatwerk en de bovenkant, 6 gevouwen platte vlakken.
@+
5 likes
Ik wist niet hoe ik het moest aanpakken om het in plaatwerk te maken, ik deed het in de meest urgente haast die het was voor een presentatie.
@Gt22 sorry voor de versie van SW en @Bart bedankt voor het maken van het afdrukscherm.
De rompfunctie wilde niet passeren vanwege een te kleine buigradius.
Ik ga naar de gestempelde kant kijken.
Bedankt
3 likes
gt22
25 april 2014 om 14:39
8
De enige oplossing voor mij (in ieder geval de eenvoudigste)
Verwijder de spaken van de buitenvlakken die voorkomen dat u uw shell-functie uitvoert
En je doet ze na je zaak
Maar het is geen kamer die opvouwbaar is
@+ ;-)
3 likes
Het is een stansdeel, geen plaatwerk (door buigen of buigen), dus geen mogelijkheid door de standaard functies van SolidWorks
de juiste software hiervoor is LogoPress
http://www.logopress3.com/fr/products-2.php
8 likes
@Bart hoe heb je het voor elkaar gekregen om de schelp erdoorheen te krijgen, er is geen manier voor mij.
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten.
bart
30 april 2014 om 14:55
11
Hier is het deel met de shell-functie, zoals je me vroeg;)
essai_para.sldprt
2 likes