U kunt ook voorbeelden (SolidWorks) downloaden van het maken van ketels die ongewoon zijn. Deze componenten maken gebruik van de overgangsvouwen en de knarsmethode. Er zijn voorbeelden van kegel/kegel-kruising, cilinderconus, Y-vormige assemblages enz...
Deze bibliotheek kan gratis worden gedownload (alleen registratie) op de myCADservices-website:
Ja ja, het zijn inderdaad 2 cirkels en geen cirkel en een ellips.
Ik heb echter een hoekig vlak gemaakt om mijn 2e cirkel te maken.
Waar ik het niet begrijp is op het niveau van de vouwlijnen.
De buis is rond, dus het is niet de bedoeling dat er kreukels zijn?
Om af te ronden op het deel in PJ (trechter), reageert SW vreemd... Ik denk dat je het stuk moet verlengen om het opnieuw te snijden om een schoon gezicht te krijgen (zie Bijlage).
Inderdaad, als de schetsvlakken niet evenwijdig zijn, verschijnt er geen buiglijn in de ontvouwing.
Je zult dus gedwongen zijn om ze te maken, hiervoor kun je op Lynkoa een tutorial downloaden (gratis) die de methode voor het berekenen van de overgangsvouwen aangeeft:
Ik weet niet of ik een detail van je stuk mis, maar het is vrij eenvoudig. Je tekent je eerste open cirkel in het eerste basisvlak, dan begin je met het invoegen van je hellende vlak, je tekent je tweede open cirkel erop, en dan gebruik je de overgangsvouwfunctie. En dat is het. Je kunt je kegel daarna uitvouwen.