De ontwikkeling van plaatwerk (met name in tube) beheers ik onder solidworks, maar ik loop tegen beperkingen aan.
Dus ben ik overgestapt naar catia omdat een collega me vertelt dat deze software het kan.
Ik wil een buis ontwikkelen met een ronde basis maar niet parallel (dit is het laatste punt het meest vervelend)
Ik heb mijn onderdeel (in volume) gemodelleerd onder catia, maar ik kan nergens komen, ik weet niet eens zeker of ik erin geslaagd ben om de software de herkenning van dit onderdeel in plaatwerk te laten begrijpen.
Zou iemand in staat zijn om mijn stuk om te zetten in plaatwerk en het vervolgens uit te vouwen?
Bij voorbaat dank,
Ik heb er een klein plaatje bij gezet, gewoon om je een idee te geven.
U kunt ook voorbeelden (SolidWorks) downloaden van het maken van ketels die ongewoon zijn. Deze componenten maken gebruik van de overgangsvouwen en de knarsmethode. Er zijn voorbeelden van kegel/kegel-kruising, cilinderconus, Y-vormige assemblages enz...
Deze bibliotheek kan gratis worden gedownload (alleen registratie) op de myCADservices-website:
Ja ja, het zijn inderdaad 2 cirkels en geen cirkel en een ellips.
Ik heb echter een hoekig vlak gemaakt om mijn 2e cirkel te maken.
Waar ik het niet begrijp is op het niveau van de vouwlijnen.
De buis is rond, dus het is niet de bedoeling dat er kreukels zijn?
Om af te ronden op het deel in PJ (trechter), reageert SW vreemd... Ik denk dat je het stuk moet verlengen om het opnieuw te snijden om een schoon gezicht te krijgen (zie Bijlage).
Inderdaad, als de schetsvlakken niet evenwijdig zijn, verschijnt er geen buiglijn in de ontvouwing.
Je zult dus gedwongen zijn om ze te maken, hiervoor kun je op Lynkoa een tutorial downloaden (gratis) die de methode voor het berekenen van de overgangsvouwen aangeeft: