Uitvouwen op vouwen sluiten

Goedenavond allemaal, hebben jullie een oplossing, zodat op een stuk met meerdere vouwen dus 1 met een vouw de voor de berekening genomen afmeting op de raaklijn ligt en de naam niet op de punt? Ik plaats een screenshot voor meer begrip, bedankt voor je antwoorden
Marco.

Hallo

Ik weet niet zeker of ik het probleem heb begrepen, maar voor de weergave van de beoordeling van 26.04 hoeft u alleen maar de bevestigingslijn in te stellen door de straal te selecteren.
In de tekentoestand zijn er de snijpunten tussen de vlakke vlakken die worden gemodelleerd, vandaar de gehechtheid aan een entiteit die verder weg is van de straal van het onderdeel.

Voor de uitgeklapte zou je moeten zien hoe het 3D-model is gemaakt, er kan een functie zijn die het resultaat vertekent.
Daarna weet ik niet of je dit type onderdeel al hebt gemaakt, maar ik heb een beetje twijfel over de haalbaarheid ervan (of dan heb je een specifiek gereedschap omdat het uiteinde van de buigradius dat overblijft een zeer lage kans heeft om eruit te komen)

1 like

Hallo
Zoals Cyril.f opmerkt, begrijp ik de betekenis van de vraag niet!

Hallo;

Vergeleken met je screenshot lijkt het mij dat je onderdeel geen 2 mm dik is...
(dikteclassificatie ontbreekt)
Bij uw tweede vangst is de opklapbare tafel voor een dikte van 2,00004 mm (!?)
Zijn uw multiplex schetsen binnen of buiten uw plaatwerk?

… Niet erg duidelijk dit alles.
Kunt u uw deel publiceren (met vermelding van de Solidworks-versie)?

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo
Als TLM begrijp ik de PB niet goed, ik ben het eens met Maclane "Niet erg duidelijk dit allemaal". Dat gezegd hebbende, SW is geen plaatwerkbom, maar maak 3 vouwen...! Niettemin!
Voor zover het gaat om plaatwerkdelen met een opeenvolging van lagen, is het altijd belangrijk om de buigvolgorde in te vullen.
ABES

Goedenavond, ik moet moeite hebben om mezelf verstaanbaar te maken, neem me niet kwalijk, ik zal je de 3D-onderdelen en de ontwikkelde,
Mijn vraag, is er een manier voor de software om me te ontvouwen ten opzichte van de raaklijn en de naam niet door het puntje van de hoek op 45° als ik al mijn buitenzijden optel 30+30+26.04+26.04 minus mijn verliezen bij de bochten in de tabel die als voorbeeld de tafel geeft het 105.88 en noem niet 113.5 omdat de software begint aan het uiteinde van de hoek zoals weergegeven in de weddenschap in plan en voor de tafel van de dikte 2, maar opslaan in excel 200004 omdat ik dikte 2 vouw met verschillende breedtes van ve 12, 25, 16 dank u voor uw antwoorden
Marco
klaptafel. SLDPRT (346.8 KB)
klaptafeluitvouwen. SLDPRT (290.6 KB)

Inderdaad, toen ik enkele jaren geleden de klaptafels maakte, kwam ik dit probleem ook tegen.
Om het probleem tegen te gaan (de Amada-vouwsoftware begint in ext vanaf de tangentie, terwijl SW op de gesloten hoeken begint vanaf het snijpunt ext, had ik het verschil gemeten op een schets tussen de 2 om het op te tellen bij het verlies bij de bocht in de Excel-tabel, om de juiste dev-waarde te hebben.
Van onze kant zijn er weinig gereedschappen met een gesloten hoek, dus het was vrij snel gedaan.
Voorbeeld hier met 1 mm plaatwerk moet je 2 keer 1,68 optellen bij de waarde van het verlies bij de bocht:

2 likes

Hallo
dat is wat SW me geeft met de vouwparameters met de tangensoptie voor de vouw van 45°.
Zie screenshots.
Geen problemen ondervonden. Aan de andere kant heb ik geen tijd om op onze kantbank te testen of de kantbank correct is (het lijkt mij dat we ponsen hebben voor gesloten vouwen).
Maar in ieder geval weet SW een vouw / tangens van de kromming van de vouw te dimensioneren.

1 like

Hier is een stuk dat ik heb gemaakt met de parameters van ons plaatwerk, volgens hun tabel inbegrepen
EP 2 straal 2

Item1.SLDDRW (58.2 KB)
Item1.SLDPRT (146.6 KB)

1 like

Ik vind 103.1 met 1 K-factor van 0.28, wat ongeveer 2/10 hoger is dan je resultaat. In plaatwerk is het correct als een ruwe tolerantie

Dit is de APEX-offerte. Hier is een fragment uit mijn lezing. Ook maken we gebruik van een AMADA vouwmachine

1 like