Een dunne extrusie uitvouwen om een vlakke DXF te verkrijgen

Hallo

Ik zou graag je hulp willen om een dunne extrusie in te zetten op het volgende onderdeel, ik kan het niet omzetten in plaatwerk om het vervolgens correct uit te vouwen en een DXF te maken om het met een laser te kunnen snijden. 

Heb je een tip of een proces om met me te delen? 

Bedankt! 

Deel 1.SLDPRT

Hallo

Allereerst zou je een verticale snede van een paar honderdsten moeten maken, want op dit moment is je onderdeel een buis. Maar een koker is niet opvouwbaar als je ergens een kniplijn maakt. ;-) Als die er is, heb ik hem niet gezien ;-)

Daarna moet je overstappen op plaatwerk, wetende dat je van jouw kant geen enkele rechte lijn hebt. Je moet door het AMHA-oppervlak gaan.

Je hebt vier kleine stukjes spline van één of twee mm die rondlopen in plaats van je schets. Dit zou een bericht moeten veroorzaken bij het extruderen.

@tous dit zijn gewoon ongedimensioneerde benaderende splines en geen enkele spline.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Kun je screenshots plaatsen omdat we niet allemaal dezelfde versie hebben.

2 likes

Hallo @Ac cobra

Alsjeblieft;-)   In de bijlage heb je de weergave van de originele schets.

2020-02-14_13_42_50-window_-_esquisse_de_lanneau_en_tolerie.jpg
1 like

Hallo @ allemaal

Het stuk ontvouwde zich op het oppervlak, werd afgeplat en vervolgens verdikt voor de lol in rood

zie bijlage uitgevouwen in het oppervlak

Het is de vorm, maar de afmetingen zijn absoluut verkeerd 

@+ ;-)

piece_deplie_surfacique.sldprt
3 likes

Dank u voor uw antwoorden! 

Ik keek naar de manier waarop GT22 is gedaan, wat de juiste techniek is, ik slaagde erin mijn pers eruit te krijgen.

Bedankt allemaal voor jullie hulp! 

@kevinremy.crealumin  je hebt niet meer over

dat je de vraag sluit door het antwoord te selecteren

waarmee je het gestelde probleem kon oplossen

@+ ;-)

2 likes