Een kamer uitvouwen

Hallo
Ik wil graag een uitvouwer van een onderdeel maken, maar met behulp van de plaatwerkfunctie geeft dit fouten aan.
Eerst gebruik ik converteren naar plaatwerk, ik selecteer de vaste kant.
Maar als ik de buigradius selecteer, krijg ik te horen " de rand of het gezicht dat voor een bocht is geselecteerd, bevindt zich niet aan dezelfde kant als het vaste vlak". Bovendien, als ik hem vraag om alle vouwen op te sommen, vindt hij er geen.
Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Het is geen verbogen onderdeel maar een gestanst deel, dus het is niet mogelijk om het uit te klappen met de plaatwerkfunctie.
Een uitklapbare vouw met de plaatwerkfunctie moet recht zijn (via een kantbank)
Oplossing: maak een tienhoek (10-zijdige veelhoek met 10 rechte vouwen).
Of kijk om het te maken in stempelen (voor de volgende dev stempeltool)

6 likes

+1 gestempeld deel.
Er zijn 2 oplossingen voor u beschikbaar:

• Ofwel degene die het onderdeel naar je 3D maakt en het is aan hem om te demer... Om het uitgevouwen te vinden.
  • Of herontwerp uw onderdeel achterstevoren door te beginnen met een uitgevouwen vorm waaraan u een gestempelde functie toevoegt. (wat in het begin niet zo eenvoudig is) en in dit geval heb je je uitgevouwen en de vorm van het gereedschap om het te stempelen.
    Wees voorzichtig, ik betwijfel of SW de vervorming door het uitrekken van het onderdeel goed aankan.
3 likes

Hallo
En waarom niet in 2 delen?
Deel 1: een kegelvormige stam met de kantelen (overgangsvouw + materiaalverwijdering)
Deel 2: de " ring " bodem
En allemaal gelast...

Sorry, een beetje gehaast, geen tijd om te tekenen...

2 likes

Hallo a.eriaud,
Evenzo dacht ik eraan om dit te doen, op dit moment is het niet mogelijk om je dit voorstel te doen, het is de haast dito ...
@+.
AR.

1 like

Dank u allen voor uw oplossingen.
Om alles uit te leggen, we zijn een snijbedrijf, we snijden, staken, stempelen op een pers mechanische onderdelen voor de auto-, landbouw-, spoorweg-, enz. Dit onderdeel is een simulacrum van een klantonderdeel, dat honderd prototypes wil (in snijden en stempelen). Daarom wilde ik het uitvouwen om de prototypes op onze lasersnijder te maken en vervolgens een gereedschap op een pers te ontwerpen om te stempelen. Dus sorry dat ik de 2-delige oplossing niet ga behouden.
In een 1e stap ga ik met de klant kijken of hij het niet heeft uitgeklapt.

Voor het stempelen kan met uitgevouwen oppervlak zijn:
2022 SolidWorks - Voorbeeld - Een oppervlak afvlakken>%20Surface%20>%20Unfold.
Laten we eens kijken of het iets goed geeft of niet.

3 likes

Dit is precies het pad dat ik zou volgen Alexis' CDC, ik heb al het verzoek gehad om bolkwartalen te ontwikkelen en met deze functie ben ik erin geslaagd om een patroon eruit te krijgen, voor het verlies bij de vouw zal het waarschijnlijk nodig zijn om tests uit te voeren, en ik geloof dat deze functie alleen op de Premium-versie is... MAAR, zodra het onderdeel met deze functie is gemaakt, kan het worden geopend en uitgebreid naar een standaardversie als het uit hetzelfde jaar komt. Het oppervlak afvlakken - 2021 - SOLIDWORKS Help

2 likes

Hallo Alexis.kulling,

Hier is een link naar een kleine tutorial = >https://mycad.visiativ.com/en/node/4136081
@+.
AR.

Een andere manier om het te doen, die hetzelfde blijft als ik had voorgesteld, maar je behoudt het doelgedeelte om de uitgevouwen versie te vergelijken en aan te passen.
Als ik me niet vergis, moet het stempelgereedschap eruit zien als een kegel met eventueel een staaf in het midden om te voorkomen dat het werkstuk vast komt te zitten.
Het hangt immers af van de tolerantie van de klant voor het laatste onderdeel.

Zodra ik een beetje tijd heb, zal ik het proberen te doen, het zal trouwens een ti-oefening zijn. :smile:

1 like