Het uitvouwen van een gebogen plaat gemaakt door extrusie

Hallo

Ik heb een gebogen plaatwerk gemaakt door volume-extrusie, ik zou het graag willen transformeren in een plaatwerkfunctie om het te kunnen uitvouwen.

De vorm dwingt ons om door een extrusie te gaan.

Ik blokkeer echter de transformatie naar plaatwerk.

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten.

Hallo

Welke versie van SolidWorks?

En tegelijkertijd, als je lid zou kunnen worden van de kamer of een screenshot zou kunnen plaatsen, zou het leuk zijn ...

Yves

2 likes

Hallo

Om over te schakelen van een extrusie naar een plaatwerkonderdeel, gebruikt u de functie "Converteren naar plaatwerk"

2 likes

doorloop de veelhoekfunctie om uw geëxtrudeerde schets te maken, maak een longitudinale doorsnede en

Het gereedschap Transformeren in plaatwerk en uitvouwen

Hallo

Zoals npouget zegt, is het mogelijk om de functie "omzetten naar plaatwerk" te gebruiken of, als u een ketelvorm maakt (trechter of andere), de functie "insteekvouw" door de rand te selecteren waar het plaatwerk open is.

@+

2 likes

Hallo

Een foto zou je ook helpen begrijpen waarom je niet direct een gevouwen stuk kon maken.

Bij voorbaat dank

Dank u allen.

Ik bereid een klein voorbeeld voor, waarvan ik denk dat het duidelijker zal zijn.

Wat betreft de functie omzetten in plaatwerk, ik weet het pas als ik het gebruik, ik klik op een gezicht maar er zijn nul vouwen in de repetitie.

Ik moet vast wel eens iets vergeten zijn.

De SW versie is 2013.

Met vriendelijke groet.

1 like

Daar ga je.

Bij voorbaat dank.

bec_plateau.sldprt
1 like

Hallo

Inderdaad, met het stuk is het duidelijker. In feite wordt uw afronding niet als een constante straal beschouwd omdat uw schets die u op het hellende vlak hebt gemaakt en uw extrusie overeenkomt met een projectie. Dus SW kan geen vouw vinden. Plaatwerkfuncties ondersteunen alleen bochten met een constante radius.

Misschien de intentie van het ontwerp heroverwegen. En gebruik de functie "Vouwen invoegen" door een rand te selecteren in plaats van het vlak. Zie bijgevoegd voorbeeld.

Vriendelijke groeten

bec_plateau_modif.sldprt
3 likes

In feite ben ik begonnen vanuit je kamer waarin ik de extrusiefunctie opnieuw heb gedaan. Ik heb ook de dikteconstante verwijderd in de vergelijking afhandeling. Vervolgens nam ik de functie "Vouwen invoegen" (zoals in mijn eerste antwoord) door de rand te selecteren.

bec_plateau_1.sldprt
2 likes

Dank je wel jmsavoyat

Aan de andere kant, de extrusie en het inbrengen van de vouw, is er inderdaad een transformatie in een plaatwerkonderdeel??

Ik kan de overgang niet helemaal begrijpen.

Sorry.

Maar bedankt.

Hallo

Zoals ik je hierboven al vertelde en zoals jmsavoyat je vertelde, moet je de functie Insert Fold gebruiken op een van de randen of vlakken van het volume.

@+

1 like

Op het bestand dat je hebt gepost, werkt de functie "Vouwen invoegen" niet (ik weet niet waarom), maar door de functie van je schets opnieuw uit te voeren, kun je de functie toepassen (zie afbeelding). Ik hoop dat het je zal lukken.

Vriendelijke groeten 

insertion_plis.png
2 likes

Dank u allen.

Eerste keer met behulp van het forum en niets te zeggen.

Hebben een goed einde van de dag voor iedereen.

Nogmaals bedankt.