Hoi allemaal
Ik ben een elektronica-ingenieur, maar ik doe soms een beetje solidworks.
Ik ontwierp een onderdeel dat bedoeld was om in een gieterij te worden vervaardigd (aluminium onderdeel). Ik was van plan om de ontwerpen te doen, maar ik zou willen dat de gezamenlijke lijn in het midden van de kamer ligt en dat de ontwerpen van die gezamenlijke lijn komen. Maar ik probeer het al enkele uren en ik zie niet hoe ik het moet doen.
Ik heb een foto van mijn stuk geplaatst, voel je vrij om het me te vertellen als ik niet duidelijk was.
Bij voorbaat dank,
Fabrice
piece.png
Hallo
Als ik het goed begrepen heb waar de scheidingslijn zich bevindt, moet je een scheidslijn maken door het vlak als een snijdend element te selecteren en vervolgens alle vlakken te selecteren die in tweeën moeten worden gesplitst.
Vervolgens maak ik persoonlijk een as om de algemene richting van het ontvormen aan te geven en strip vervolgens met de neutrale lijnoptie.
1 like
Hallo
Dank u voor uw snelle feedback.
Ik heb geprobeerd een scheidslijn te maken, het is OK voor niet-vlakke vormen, maar voor platte vormen wil het dat niet (de boodschap is het volgende: "Voor silhouetsplitsende lijnen mogen de te splitsen vlakken niet plat zijn).
Hallo
Nooit dit bericht gehad, gebruik je "Invoeging>Curven>Scheidingslijn"?
Hallo
Heel erg bedankt, het werkt perfect! Ik had een fout gemaakt in het type scheiding.
Nogmaals bedankt
Fijne dag