Concept op opgerolde tekst - Solidworks

Hallo

Ik wil schets zetten op een tekst die op een cilinder is opgerold. Ik heb verschillende methoden geprobeerd:

1) Ik heb gekozen voor een richting van ontvormen in de opwindfunctie: de tekst komt er in deze richting uit.

2) Ik kies geen richting van ontvormen (zie afbeelding) en ik voeg het ontwerp toe in een goede functie.

Methode 1 is vrij eenvoudig, maar komt niet overeen met mijn specificaties.

Om aan deze specificaties te voldoen, zou ik moeten beginnen met methode 2 (de letters komen allemaal in de normale richting uit op het oppervlak) met een ontwerp dat mijn letters naar de cilinder toe verbreedt... Maar de stripfunctie doet het tegenovergestelde: het begint bij de basis van de letters en verkleint het oppervlak van de letters!!

Hoe krijg je het lichaam de andere kant op gaan? van de bovenkant van de letters tot de cilinder.

Bij voorbaat dank voor uw hulp en aarzel niet om mij om opheldering te vragen.

Steen

image.png

Hallo

Welke versie van SolidWorks gebruik je?

Kunt u ons een screenshot van uw functie maken? Of ons zelfs het voorbeeldstuk bezorgen?

Hallo

Heb je geprobeerd om alle brieven op te stellen of slechts één? Ik vraag het omdat de functie misschien moeite heeft met een bepaalde letter en daarom de anderen de schuld geeft.

Ik gebruik de 2014 versie.

Ik heb het bestand bijgevoegd. U kunt het probleem zien door het concept in en uit te schakelen 9.

De "E" is bijvoorbeeld versmald, terwijl de linker "T" is verbreed voor het bovenste deel en versmald voor het onderste deel...

test.sldprt

Hallo

Heb je de boss/smooth base-functie al geprobeerd?

Waarom de keuze voor terugloop voor tekst

een schets op de as van je onderdelen (middelste shot)

Belettering op deze schets

Spuiten op het oppervlak

je doet daarna wat je wilt

@+ ;-)

1 like

Dus, als het mogelijk was om een printscreen van de functie te hebben, alstublieft, voor degenen die nog niet zijn overgestapt op SW14 ...

Bedankt

Sorry Benoit...

Hier is de stripfunctie. Vlak 1 raakt aan de cilinder.

fonction_depouille.png

+1 met GT22.

Als je goed kijkt, zijn je letters T volledig ondermijnd.

Je hebt normale letters op de cilinder en je maakt een schets ten opzichte van een vliegtuig.

S.B

Bedankt allemaal, ik heb mijn probleem opgelost (nou ja, ik denk ..)

In feite hangt het allemaal af van het referentievlak dat u kiest. Mijn vlak 1 raakt aan de cilinder, dus de functie krimpt mijn E en mijn S. Als ik een evenwijdig vlak kies maar raaklijn aan de letters, wordt het ontwerp in de goede richting gedaan...

1 like