Scroll naar beneden naar het geselecteerde object in de weergave

Hallo

Na een update van mijn SLDREG door mijn wederverkoper, in een Assembly, wanneer ik op een onderdeel in het grafische venster klik, markeert de Feature Manager het eerste niveau van subassemblage waar het onderdeel zich bevindt, maar stopt daar! Hij gaat niet zo ver om me het onderdeel op het laatste niveau te vertellen terwijl het eerder heel goed werkte !!

Ik heb echter wel de optie "Scroll het geselecteerde object in de weergave" aangevinkt in Extra/Option/Feature Manager.

Iemand een idee?

EDIT: mijn probleem is in een montage.

Is het niet je blokkeerbalk die blokkeert?

@+ ;-)

1 like

@gt22

Wat bedoel je daarmee?

"Activeer de vergrendelingsbalk" is aangevinkt, maar het wordt alleen in kamers gebruikt, toch? Ik heb het vinkje uitgezet om te testen, maar het verandert niets.

Het was misschien niet duidelijk, maar mijn probleem doet zich voor in een montage!

Het ziet eruit als een insect!

Heeft u een kopie van de oude SLDREG?

Als je het niet wilt toepassen, kun je ze vergelijken met bijvoorbeeld Winmerge, maar het is een beetje vervelend.

1 like

Vergrendelingsstang werkt voor onderdelen of samenstellingen

Je zit in een vergadering en je kunt alleen het eerste niveau selecteren, toch?

U kunt uw subassemblages op een lager niveau niet selecteren

kijk naar deze link van onze vriend 

http://www.mycadblog.fr/ouverture-de-gros-assemblages-dans-solidworks

Misschien een grote assemblage-checkbox-optie die alleen het eerste niveau toegankelijk laat?

VERTEL ONS ER ALLES OVER

@+ ;-)

Nee @gt22, we begrepen elkaar niet,

In een assemblage met meerdere niveaus (een assemblage waarin er een subassemblage is die zelf is samengesteld uit een onderdeel bijvoorbeeld), werd vroeger, wanneer ik op een onderdeel in het grafische venster klikte, het onderdeel gemarkeerd in de Feature Manager en indien nodig rolde het de subassemblages uit die het bevatten.

Na de wijziging van de parameters (SLDREG-bestand) markeert het me alleen het eerste niveau (in mijn voorbeeld de subassemblage), maar niet meer.

Ik dacht dat het de optie "Scroll Selected Object in View" was die dit afhandelde, maar het werkt niet. Zou het kunnen komen van een corrupte SLDREG?

@Lucas: het kan een uitweg zijn, maar het kan ook moeizaam zijn!

Kijk ook eens naar deze link

http://help.solidworks.com/2014/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_DEFINE_DISPLAY_STATE.htm

@+ ;-)

Heeft u geprobeerd het vinkje weg te halen in het vakje "Scroll down geselecteerd object in beeld" en SW opnieuw te starten, vervolgens opnieuw te controleren en opnieuw op te starten?

Misschien moet je SW er gewoon aan herinneren dat hij het object goed moet uitrollen!

@gt22

Ik ben in 2013 en ik open mijn vergaderingen in opgelost. Het probleem is hetzelfde met slechts een paar onderdelen!

http://help.solidworks.com/2014/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_VISUALIZATION_TOOL_HELP.htm?id=d2ce66d2d57f497baa4f70f6f6dc4d72#Pg0

Tabblad Visualisatie van assemblage

Op het tabblad Assemblagevisualisatie kunt u componenten classificeren op basis van hun aangepaste eigenschappen en een kleurenspectrum inschakelen dat de relatieve eigenschapswaarden voor elk onderdeel weerspiegelt.

Om dit tabblad te openen :

Klik op Assemblagevisualisatie (werkbalk Tools of tabblad Evalueren in de Order Manager) of Tools > Visualisatie van assemblages.

Het tabblad Assembly-visualisatie in het deelvenster FeatureManager-ontwerpstructuur bevat een lijst met alle componenten in de assembly, in eerste instantie gesorteerd op bestandsnaam. Er zijn drie kolommen :

• Bestandsnaam
  • Hoeveelheid
  • Eigendom (aanvankelijk Mass)

Klik op een kolomkop om de componenten op die instelling te sorteren.

Puistjes

/ Flatbed/Geneste weergaveHiermee kunt u overschakelen naar een:

• Geneste weergave, waarin subassemblages zijn ingesprongen
  • Flatbedweergave, die subassemblagestructuren negeert (vergelijkbaar met een stuklijst met alleen onderdelen)

/ Waardebalken weergeven/verbergenBeschikbaar voor numerieke eigenschappen. Hiermee kunt u waardebalken uitschakelen en weergeven. Wanneer waardebalken zijn ingeschakeld, wordt de component met de hoogste waarde de langste balk weergegeven. De lengte van de elementen kan worden berekend ten opzichte van de component met de hoogste waarde of ten opzichte van de hele assemblage./Gegroepeerd/Niet-gegroepeerde weergaveHiermee kunt u overschakelen naar een:

Bulk weergave

Groepeert meerdere exemplaren van een component op één rij in de lijst. De bulkweergave is handig voor het weergeven van eigenschapswaarden die hetzelfde zijn voor elk exemplaar van het onderdeel.

Afzonderlijk display

Geeft elk exemplaar van een onderdeel afzonderlijk weer. De ontbundelde weergave is handig voor het weergeven van eigenschapswaarden van exemplaren, zoals Volledig beperkt , die kunnen verschillen voor verschillende exemplaren van het onderdeel.

Als een instantie-eigenschap verschillende waarden heeft voor verschillende instanties en wordt weergegeven in de bulkweergave, wordt de waarde aangegeven als ***.

Widget voor sorteren

De sorteerwidget laat zien welke kolommen de sortering van de lijst bepalen. 

De richting van de widget geeft de sorteervolgorde aan:

Voorouder

Nakomeling

Klik op de kolomkop om de sorteervolgorde om te keren.

Als de sorteerwidget slechts voor één kolom is, kunt u op de kolomkop klikken om de componenten op basis van deze eigenschap te sorteren.

Als de sorteerwidget voor meerdere kolommen is, kunt u instellingen toevoegen aan of verwijderen uit de sorteerhiërarchie door met de rechtermuisknop op een kolomkop te klikken en Toevoegen aan sorteerhiërarchie of Verwijderen uit sorteerhiërarchie te selecteren . Zie Een lijst met meerdere eigenschappen sorteren voor meer informatie.

Component iconen

De pictogrammen in de lijst geven de volgende informatie aan:

OnderdeelSubassemblageBeschrijving

Een component die zich voordoet in één gebeurtenis.

Een component met meerdere voorkomens, die allemaal worden weergegeven.

Een enkelvoudige, verborgen component.

Component met meerdere voorkomens, allemaal verborgen.

Component met meerdere voorkomens, sommige weergegeven, sommige verborgen.

Kleur in-/uitschakelen

Hiermee wordt het kleurenspectrum in- of uitgeschakeld wanneer u op de verticale spectrumbalk klikt. 
@+ ;-)

@Lucas, ik heb getest door SW opnieuw op te starten, de optie uit te vinken / aan te vinken en het verandert niets (ik heb ook gecontroleerd of ik geen andere SW op de achtergrond had geblokkeerd door de opdrachtmanager.)

@gt22, waar ben je op uit? Daar vertel je me een extra tabblad, ik heb het over het basistabblad "FeatureManager Creation Tree".

14 april, 2014 - 11:28 | /!\ Meld deze beoordeling

@Lucas, ik heb getest door SW opnieuw op te starten, de optie uit te vinken / aan te vinken en het verandert niets (ik heb ook gecontroleerd of ik geen andere SW op de achtergrond had geblokkeerd door de opdrachtmanager.)

@gt22, waar ben je op uit? Daar vertel je me een extra tabblad, ik heb het over het basistabblad "FeatureManager Creation Tree".

Kijk hoe de knop van het bedieningsgereedschap de viewer in elkaar zet

waarmee u assemblagecomponenten kunt visualiseren op basis van aangepaste eigenschappen

Hiermee kunt u zien wat er in uw subassemblage zit dat u niet kunt openen en of het actief is, dus selecteerbaar en dus te openen

Als je een selectieve opening maakt, blijf je op het eerste niveau, dat is normaal van wat ik heb kunnen concluderen

@+ ;-)

het is de optie "Scroll naar beneden het geselecteerde object in de weergave" die dit afhandelt.

Ik heb geprobeerd het vinkje / het vinkje te halen om de effecten te zien.

Aan de andere kant, als de optie niet is aangevinkt, wordt er niets in de boom gemarkeerd.

Je hebt een "tussen de 2" werking

1 like

Selectief diafragma, is het voor complexe assemblages? Echter, zoals hierboven vermeld, ben ik in een opgeloste, volledig opgeloste, basiswerking van SW.

Het is niet gemakkelijk om elkaar te begrijpen tussen noordelijke en zuidelijke Bretons! ;-)

Dat is wat ik denk @Pascal! De c.. tussen 2 stoelen, niet erg comfortabel. Gelukkig is het een SLDREG die van mijn reseller komt!!

Een manier om hem weer op de been te krijgen zonder alles opnieuw te doen? Op het gebied van regedit?

Zit u in uw ASM met het oog op de beperkingen?

"Beperkingen en afhankelijkheden weergeven"

Als dat het geval is, kan dat blokkeren!

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/c_displaying_components_fmdt.htm

2 likes

Perfecte @Lucas van het eerste schot!!

Tegelijkertijd schopt het me uit deze map waar alle functies bij elkaar waren gegroepeerd. Ik vond het niet leuk!

En dus is het een normale werking of is het een bug voor deze functie?

1 like

Goede vraag, bug of normale werking...

Ik was al lang geleden met het probleem geconfronteerd!