Kruisen voor onderdelen op de MEP

Hallo.

Eén ding overkomt me heel ... vreemd en ongewenst op een oude tekening die ik vanmorgen openmaak. Eindelijk oud:  ze is twee/drie jaar oud

Inderdaad, als ik het openmaak, verschijnen sommige stukken niet op het scherm (grote doos met een kruis erin). Ik heb de referenties gecontroleerd, alle documenten verwijzen naar het dossier. Als ik met de rechtermuisknop klik > openen, opent de betreffende kamer goed. MAAR, ze zijn niet zichtbaar op de MEP (wat best vervelend is).

Heb je ooit zo'n bug gehad? Hoe heb je het opgelost?

sans_titre.png

Ja, dat hebben we eerder gehad.

Het zijn niet uw configuraties of opgeslagen weergaven die niet meer bestaan.

3 likes

Zie deze link

http://www.forum-cao-3d.fr/solidworks-mise-en-plan/vues-non-visible-apres-changement-nom-de-plan-t11614.html

Hieruit wordt afgeleid dat de stukken een andere naam hebben gekregen ;-(

e: Weergaven niet zichtbaar na het wijzigen van de naam van het plan

Messagedoor ParaSoliD » ma 20 mei 2013, 16:17

Hallo 

Dit is een vrij klassieke fout.
Je hebt je kamer hernoemd van Windows Verkenner, grote fout!, als ik het zo mag zeggen.

Dus je tekening, die vroeger naar je kamer met de naam "x" verwees, wijst nog steeds naar "x", behalve dat "x" niet meer bestaat omdat je kamer nu "y" heet.

Ik hoop dat je me volgt. 

Er zijn verschillende oplossingen voor u beschikbaar:

Ten eerste, wanneer u uw tekening opent, zou u een bericht moeten krijgen als: Kan het C:\ users\...\name-bestand van uw oude onderdelen niet vinden. 
-Wil je er zelf naar zoeken of 
- Verwijder de component
U kunt er dan handmatig naar zoeken

Als u geen foutmelding ziet, kunt u het volgende doen: 
Van Solidworks File > Open > naar uw > tekening te wijzen en op de knop "Referentie" te klikken> u kunt vervolgens dubbelklikken op de naam van uw oude onderdeel en de muisaanwijzer op de nieuwe naam plaatsen.

Andere methoden, uit uw "lege" tekening: Bestand> Zoek naar de referenties > en dubbelklik opnieuw op de naam van uw oude onderdeel, om naar de naam van het nieuwe te verwijzen. 

In principe is het hernoemen van onderdelen of tekeningen of samenstellingen hetzelfde als het verplaatsen van deze elementen in vensters, het resultaat is dat Solidworks verloren gaat en niet meer weet hoe de elementen te vinden.

DE OPLOSSING :arrow: IS SOLIDWORKS EXPLORER

Om de juiste referenties te hernoemen of te verplaatsen, of opnieuw te verwijzen, is de oplossing om dit te doen via Solidworks Explorer, die automatisch "alle referenties bewaart", ongeacht de manipulaties. :mrgreen: 

Je komt er de volgende keer achter te komen!

ParaSoliD
SolidWorks Jedi Ridder

Inschrijving: vr 17 mei 2013, 15:53
  •  
  •  
1 like

Hallo

Ik was van plan hetzelfde te zeggen als remrem: je moet bij elke weergave controleren of de configuratie nog bestaat of een andere kiezen. Als er vervolgens detail- of dwarsdoorsnedeweergaven zijn, controleer dan of de schetsen die ze definiëren correct zijn.

Edit: een truc die kan werken: klik met de rechtermuisknop op elke weergave > show!

Om getest te worden!

4 likes

Stomme zaak, maar een reconstructie verandert niets?

2 likes

Hallo allemaal, ik heb dit probleem ook al gehad en ondanks alle geteste oplossingen werkte geen enkele ... Dan was het uiteindelijk efficiënter en sneller om de weergaven te verwijderen en opnieuw uit te voeren... Gelukkig komt deze bug niet al te vaak voor.

Vriendelijke groeten

1 like

Nikel de truc om met de rechtermuisknop te klikken > show. 

Ik begrijp de redenen niet, maar het is in ieder geval opgelost! Heel erg bedankt much@PL

1 like