Ideeën voor uitdagingen / cadeaus?

Hallo allemaal, ik hoop dat het goed met jullie gaat! Zoals onlangs aangekondigd gaan we zeer binnenkort een creatie/design challenge organiseren. We hebben ideeën voor uitdagingen en geschenken, maar wie kan er uiteindelijk beter met ideeën komen dan de ontwerpers zelf? Dus ik geef je carte blanche om me te inspireren met je ideeën voor creaties en gewenste geschenken:) 

Alvast bedankt voor uw deelname! Fijne dag!

Coralie ☀️

Hallo Coralie,

Voor de uitdagingen; We hebben voorstellen gedaan op basis van de behoeften van uw partners (goodies, mal voor snoep enz.) die verschillende beloningen aanboden (werkstation, printer, enz.), afhankelijk van de mate van complexiteit.

Met vriendelijke groet, Ac cobra

4 likes

Hallo @Coralie ☀️, Hallo @toutes en @ allemaal

Een van de sterke kenmerken van het forum is enerzijds dat we problemen moeten oplossen die niet altijd eenvoudig zijn en aan de andere kant dat we de vaak verbazingwekkende voorstellen van intelligentie, eenvoud en bruikbaarheid van onze collega's kunnen bewonderen.

Ik ben al geruime tijd geïnteresseerd in conforme systemen, vooral op dit gebied: flexibele geleidingen (buig- en auxetische structuur) en het lage vermoeidheidsniveau voor "dynamische auxetische roosters". Eenvoudiger gezegd, het is bijvoorbeeld mogelijk om een spiegel van een ruimtetelescoop in 5 DDL's te verplaatsen zonder de minste boring of as, wat beter is gezien de zeer zware omstandigheden in vacuüm en ruimtekou, enz...

Ik stel de volgende uitdaging voor die de verschillende mogelijkheden van deze technieken zou kunnen illustreren en misschien zou kunnen leiden tot reflecties en mogelijkheden voor innovatie.

In een volume van maximaal 80 x 80 x 60 mm (in rust) opent u een bloem of een geometrische vorm of laat u een dier bewegen door simpelweg op één punt in het volume te drukken en over een maximale slag van 26 mm.  Het object in open of gesloten positie moet aan een of meer zichtbare zijden, wanneer het object op een bureau wordt geplaatst, ten minste één keer het logo of merk van een van de sponsors van de uitdaging tonen.

Dit object moet worden gemaakt met een 3D-printer van plastic of metaal en mag in totaal slechts drie componenten hebben. Een bonus van 40% op de waarde van de totale score wordt toegekend aan het model dat slechts één stuk heeft (alles geassembleerd bedrukt) terwijl het voldoet aan alle eerder aangegeven mechanische criteria.

Voor gewenste geschenken:

Een jaar toegang tot de Visiativ hotline,
Twee dagen één-op-één training met een Visiativ trainer of in een sessie van drie personen,
Een A3 printer (HP bijvoorbeeld).
Een foto-kleurenprinter
Het recht om 3D-geprinte onderdelen te tekenen

Geschenken om te vermijden :  een bronzen standbeeld van de winnaar gezien het aantal standbeelden dat tegenwoordig is omgevallen.

6 likes

Hallo Ac Cobra, Zozo_mp, 

Bedankt voor je feedback! Ik wist dat ik op je kon rekenen om me te inspireren;)

@Zozo_mp, ik ben onder de indruk van de gedetailleerdheid van uw antwoord, dat me inderdaad veel ideeën geeft...  

Leuk om te zien dat je nog steeds zo gemotiveerd bent voor de uitdagingen ! Fijne dag voor jou, 

Coralie :)

2 likes

Hallo Coralie en @tous.

Er was een tijd (in 2008-2010) dat er een forum werd gehouden door een medewerker van je huidige concurrent totdat hij werd ontslagen. (Degenen die pinguïns gebruiken, moeten uit die tijd zijn:P )

Op dit forum deden we elke maand een wedstrijd, meestal was het in modellering en dan nog een rendering wedstrijd met het model van de winnaar en ga zo maar door.

Ik herinner me vooral een wedstrijd op een aanhanger en een andere op een stekkerdoos bijvoorbeeld.

Voor de "cadeaus" kan het een eenvoudig T-shirt met 3D-navigatiewielen zijn of het simpele plezier van deelnemen.

In ieder geval denk ik dat dat is wat de gemeenschap bij elkaar heeft gebracht en ik hoop dat het hier hetzelfde zal zijn:)

@ binnenkort

6 likes

Hallo

In metaalprinter, een alternatieve technologie voor SLS-printen (laser + poeder) bescherming aan te brengen, opsluiting en poederbeheer niet eenvoudig, het is het volgende concept, ik weet niet of je het weet:

De nieuwe technologieën van DESKTOP METAL elimineren de beperkingen van 3D-metaalprinten om onderdelen te produceren met lagere kosten per onderdeel, terwijl de veiligheid van het gebruik wordt gegarandeerd, zelfs voor kantoren.

Ik heb vorig jaar demonstraties bijgewoond op de show in Lyon, de tijd om het laatste stuk te krijgen kan heel, heel lang zijn......... en ontwerpbeperkingen met betrekking tot de te respecteren diktes en een gepatenteerd product (de stokken).

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo Coralie,

Een 3D-printer zou een geweldig cadeau zijn:p

Anders wilde ik mijn idee voor de uitdaging indienen, om het individuele en draagbare elektrische vervoer van morgen te ontwerpen. Of een brug.

Cdt

1 like

Hallo FUZ3Dspectrum66 en AperrO

Bedankt voor je feedback en je vele ideeën! Ik zie dat de onderwerpen over 3D-printen zeer succesvol zijn;) Ik neem nota van uw suggesties, 

Fijne dag!  

Coralie :) 

1 like

Hallo Coralie, hallo leden

Qua uitdaging zijn er honderden mogelijke  uitdagingen, bijvoorbeeld om te surfen op het nieuws, een sleutelhanger, maskerhouder in 3D-printen lol.

in termen van beloning is een 3D-glimlach niet slecht.

Moge de kracht met je zijn.

4 likes

Hoi @OBI WAN

Fijn je weer te zien!
Ik hoop dat je coronovabien ;-)

Vriendelijke groeten

1 like

cc @zozo_mp

Ja, ik ben terug van vakantie, ik ben inderdaad zeldzaam op dit moment, maar hier echt veel werk, we lopen  over van vol. Maar zelfs als ik niet veel heb meegedaan, ben ik nooit ver weg lol. Hoe gaat het anders met je? Ik  had nieuws over Clémentine die vertrok voor een nieuw avontuur.

Moge de kracht met je zijn.

3 likes