Ik heb een vraagje voor je, hier heb ik een hopper gemaakt, nu moet ik een lijst met bouten maken. Vandaag tel ik de gaten (langwerpig 12x24) maar is er een truc om te voorkomen dat ik tel, het is lang.
In je feature manager boom kun je de naam van je functie filteren die je hebt gebruikt om oblongs te maken, maar je zult nog steeds handmatig moeten tellen, van mijn kant ben ik aan het drogen...
Als het eersteklas gaten zijn, moeten ze met een herhaalfunctie zijn gemaakt, toch?
Als dit het geval is, zou ik de tremis nemen, deze in een assemblage plaatsen, ik pas een schroef aan en ik doe een herhaling aangedreven door een herhaling en de nomenclatuur geeft het aantal gaten!!
in mijn vage herinnering was er iets in de DimXpert-classificatie dat het aantal gaten of langwerpige gaten zei als je een MEP doet nadat je alleen maar hoeft toe te voegen.
Bedankt voor je antwoorden, maar ik zie dat er voor mij geen eenvoudige oplossing is.
@stefbeno Ik heb 12x24 langwerpige lengtes gemaakt met een aftrek. Is het mogelijk om langwerpige lijnen te maken met de piercing assistent?
@gt22 de keer dat ik de langwerpige stoffen weghaal, weeg ik het stuk enz......... ik denk dat het beter is dat ik tel. Maar hé, je kunt :) blijven
@vspemens je gaf me een begin van een lead geïnteresseerd.
Laat het me uitleggen, ik heb een sw pro-versie, dus ik heb de vereenvoudigingstool met filters inclusief het boorfilter. Het probleem is dat het functies telt en geen herhalingen
Dus ik heb het begin van een antwoord dat niet geweldig is, maar het stelt je in staat om snel het aantal schroeven voor een trechter te tellen.
Hoe doe ik het??????
sinds mijn montage maak ik een 3D-schets en plaats ik een steek bij een gat om een schroef te ontvangen, ik klik, ik klik.
Dan plaats ik een schroef en doe ik een herhaling aangedreven door een schets, dan evalueer=> tool=>visualisatie van de assemblage en daar zie ik het aantal schroeven dat in de assemblage aanwezig is.
Sorry inderdaad dat ik te snel was, je kunt het vinden als je een notitie toevoegt aan een tekening, je neemt een eigenschap van het onderdeel op, kijk naar de zip die ik bij het onderdeel en de tekening heb geleverd
EDIT: wees voorzichtig deel het aantal sneden door twee om het aantal schroeven alleen te laten werken op rechthoekig of vierkant plaatwerk ^^
Dus heb ik een oplossing gevonden die niet geweldig is, maar die werkt. Dus sinds mijn montage open ik een 3D-schets en dan plaats ik steken waar ik een schroef wil plaatsen, met andere woorden ik klik als een gek !!!! Dan doe ik een herhaling gedreven door een schets van een schroef, dan gereedschap>optie>evalueer>visualisatie assemblage en daar zie ik de hoeveelheid schroeven.