De zichtbaarheid van een onderdeel in stuklijsten permanent uitschakelen

Hallo

Ik weet hoe ik de zichtbaarheid van een onderdeel in een stuklijst kan uitschakelen (zonder de regel te hoeven verbergen), maar ik kan niet vinden hoe ik de zichtbaarheid van dit onderdeel permanent kan uitschakelen telkens wanneer ik het in een nieuwe assemblage importeer.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

SW2016

Hallo

Voor zover ik weet, bestaat de functie "uitsluiten van stuklijst" alleen voor onderdelen die deel uitmaken van een assemblage, informatie die in de assemblage is opgeslagen, dus ik denk dat wat u vraagt niet mogelijk is.

Vriendelijke groeten

5 likes

Dank u voor uw antwoord.

Ik ben helaas bang dat je gelijk hebt. Het is jammer dat we in de configuratie-eigenschappen geen optie hebben om het uit te sluiten van alle stuklijsten.

Mijn voorbeeld: ik heb 2 onderdelen om 2 cellen in barage in elkaar te zetten, maar we kopen ze in batches (slechts één referentie), dus ik ben gedwongen om de zichtbaarheid van een van de 2 te deactiveren elke keer dat ik deze cellen heb. Hetzelfde geldt voor cilinderstangen die ik isoleer om de bewegingen van een assemblage te vergemakkelijken.

1 like
Onmogelijk op dit moment. Je zou een verbeteringsverzoek moeten indienen om een woning toe te voegen die de betreffende kamer automatisch zou uitsluiten... Sorry :-(
2 likes

Hallo

In dit geval zou ik, afhankelijk van de organisatie in uw bedrijf, de neiging hebben om 2 codes aan te maken, 1 voor een set van 2 die op de inkoopafdeling wordt gebruikt en 1 voor een eenheidsdeel voor de voorraaduitgifte.

U kunt ook een assemblage maken met de 2 cellen (die overeenkomt met uw gekochte referentie) en configuraties maken voor hun posities volgens de gebruiksscenario's.

Vriendelijke groeten

6 likes

Hallo

Misschien kun je dit proberen:

Je maakt een assemblage van je 2 stukken (met behoud van je bewegingsvrijheid). Je sluit één van de 2 onderdelen uit van de nomenclatuur, dan maak je in de eigenschappen van je assemblage configuratie "promote". Van daaruit, wanneer u uw assemblage uit uw cellen haalt en u een stuklijst van het 1e niveau verwijdert, verschijnt er slechts 1 deel van de subassemblage. En je kunt hem in de "flexibele" modus zetten als je een cilinder wilt verplaatsen.

Succes

3 likes

Dank u voor uw antwoorden.

Om aan bepaalde voorstellen tegemoet te komen, zullen de nomenclaturen niet op het eerste niveau worden gemaakt, te veel subassemblages.

Om een subassemblage in te voeren en positieconfiguraties te maken, zijn er te veel varaintes en is het nog ingewikkelder om de onderdelen te positioneren zonder ze op hun steun te plaatsen. Erger nog, er zijn gevallen waarin de zender zich in de ene assemblage bevindt en de ontvanger in de andere. Het doet me denken dat ik precies dezelfde behuizing heb voor de uiteinden van de kabelketting.

En tot slot is het dezelfde afdeling die de aankopen en voorraden beheert, ze willen alleen de referentie van de fabrikant.

Ik zal kijken hoe we een verzoek tot verbetering kunnen doen.

Nogmaals bedankt aan iedereen.

Op sommige delen maken we positieconfiguraties, met een Excel gaat het erg snel en stelt het ons zelfs in staat om het in de toekomst te voltooien volgens toekomstige behoeften.

De flexibele ASM-oplossing werkt, maar je moet waakzaam blijven, te veel gebruik ervan kan leiden tot onstabiele ASM's.

Anders is het een truc om "unieke ID's" in Solidworks te beheren (het heeft te maken met het werken met een 3D-bibliotheek om te configureren).

Voor een voorbeeld van een 2-delige component (vast mobiel), maakt u de bijbehorende configuraties (één mobiel, één vast).

Een configuratie van de volledige set blijft optioneel, om te zien hoe we deze willen beheren, of om het risico op fouten te beperken.

In de vaste configuratie wijs je het Merk + Referentie toe.

In de mobiele configuratie wijzen we "ERROR" toe

of "FOUT - onderdeelnaam"

of "FOUT - Merk + Referentie"

Als gevolg hiervan kunnen in de stuklijsten met de juiste instelling met de configuraties worden gewerkt.

Hierdoor kunt u een melding krijgen wanneer u de stuklijst instelt, wanneer u vergeet een onderdeel uit te sluiten.

Dank je wel Olivier.

Inderdaad, wat ik op dit moment heb gedaan, is dat op een van de 2 stukken die ik als referentie heb gezet "VERWIJDEREN".

Nogmaals bedankt aan iedereen.