In de kleine assemblage van de bijgevoegde afbeelding is de linker halve schaal de symmetrische component van de rechter halve schaal. Het neemt daarom alle configuraties van het originele geluid over. De interessante kant is dat door de configuratie van het originele onderdeel te wijzigen, het andere automatisch wordt bijgewerkt, maar als het per ongeluk de configuratie van het symmetrische is die we wijzigen, volgt het originele onderdeel niet en dan, nou ja, het is niet meer in orde.
De vraag is: kunnen we de toegang tot de symmetrische componentconfiguraties "uitschakelen"? In zijn eigenschappen kunt u het vertellen om terug te gaan naar de configuratie van het originele onderdeel, wat de lijst met configuraties "bevriest", maar niet voorkomt dat u toegang heeft tot de configuraties in de 3D-weergave.
Het principe van symmetrische componenten is om de originele component te laten masteren in relatie tot de andere op wat gemeenschappelijk is. Wanneer u echter symmetrie creëert, hebt u de mogelijkheid om de verbinding te verbreken. Dit heeft tot gevolg dat de configuraties en functies van de oorspronkelijke component worden gegenereerd, maar dat maakt het niet langer mogelijk om de associatie tussen de 2 te hebben. Je moet kiezen!
Ter info, van mijn kant, heb ik een bepaalde kleur op de pilootonderdelen gezet door door de constructieboom van de assemblage te gaan, om het onderdeel te vinden waarop ik de configuratie moet wijzigen zodat de anderen volgen.
Dat is niet helemaal wat er in mijn geval gebeurt. Mijn originele deel bevat configuraties. Als ik er een symmetrisch onderdeel van maak, heeft het ook de configuraties en deze configuraties zijn toegankelijk. Ik wou dat ze dat niet waren en dat dit deel altijd de symmetrie van de ander bleef, wat er ook gebeurde, vandaar het idee van "deactiveren/vergrendelen/wissen..... " de configuraties van de symmetrische component.
Op de afbeelding kon ik de configuratie van de symmetrische component wijzigen, wat onmogelijk zou moeten zijn omdat het de symmetrie van de andere is. Resultaat:-(