Hallo @ allemaal
Ik probeer een draadstang zo in te perken dat hij om zijn as draait, maar ook op een manier die buiten de as staat ten opzichte van zijn basis, zodat hij een soort omgekeerde kegel beschrijft.
Hoe zou jij dat doen?
Bedankt
Hallo @ allemaal
Ik probeer een draadstang zo in te perken dat hij om zijn as draait, maar ook op een manier die buiten de as staat ten opzichte van zijn basis, zodat hij een soort omgekeerde kegel beschrijft.
Hoe zou jij dat doen?
Bedankt
Het ruikt hier naar trigo.
Persoonlijk is de truc die mij opvalt om een cirkel op een vlak te tekenen in je assemblage en een raaklijn te associëren met je " cilinder "
Dan is het aan jou om de hoogte, diameter, etc. te bepalen.
Hallo
Voorstel zonder al te veel te hebben nagedacht, zou ik zeggen om een beperking te plaatsen tussen de as van de schroef en een punt aan de basis van de wormschroef en vervolgens om vervolgens in het bovenste deel de tangentie van de externe geometrie van de schroef te beperken met de schets van de cirkel.
Misschien gewoon een probleem in het beheer van de SW-tangentie die het van tijd tot tijd kan omkeren, maar het lijkt mij het eenvoudigst.
Hallo @Cyril_f re @romain_becdelievre Dank u voor uw antwoorden.
Een tangentie aan meetkunde, hmm... Zou dit, gezien de geometrie van een schroef, die op zichzelf draait en waarvan de tangentie verandert, geen problemen opleveren? Zeker als je op zoek bent naar een regelmatige beweging.
Mogelijk.
Zorg er in dit geval voor dat de as van de schroef of een vast punt aan het uiteinde van de wormschroef wordt beperkt met de schets van de cirkel.
Om de rotatie te behouden moet je op punten of assen blijven.
Aan de andere kant, als ik een cilinder toevoeg waarop ik alle beperkingen toepas, plak dan de schroef erop, deze zou goed moeten draaien. Maar is het echt de schoonste en lichtste manier?
Niet per se de lichtste omdat het een model + extra beperkingen toevoegt.
Voor een hack van dit type kun je net zo goed een cilindrisch oppervlak in het wormmodel toevoegen en dit oppervlak beperken in plaats van het volumelichaam van de vijzel.
@Sylk
Het schetsen van een punt aan de onderkant van de staaf + cilinder in de vorm van een oppervlak is zeker de "lichtste " manier.
Thuis is de surface-werkbalk standaard uitgeschakeld, het is een klein vakje om indien nodig aan te vinken.
Anders nog een truc, trajectbeperking met een punt op de bovenkant van de wormschroef en de cirkel van de schets.
Een beperking tussen de as van de schroef en het punt van oorsprong van de rotatie en normaal gesproken doet het zijn werk.
Nou, precies @Cyril_f het traject was mijn eerste bedoeling, maar het was me niet gelukt omdat de hoekpunten van de schroef niet compatibel waren of ik weet niet welk probleem, en ik had geen as op mijn oude schroef gemodelleerd met een spiraal, maar nu heb ik het opnieuw gedaan, ik heb een draadprofiel gemaakt om het met de functie te gebruiken, en dus met een " bijgeleverde " as. Het zou al flexibeler moeten zijn.
Op een cilindrische meetkunde, tenzij ik me vergis, is er altijd een tegenwoordige as. Geef gewoon de tijdelijke as weer (hetzelfde om het punt te maken op het snijpunt tussen deze as en het oppervlak van de schroef)
Uh, nee, ik zeg iets stoms, aangezien hier de " conische " rotatie is gekoppeld aan de rotatie van de virtuele motor, zijn de binnenste en buitenste raaklijnen altijd hetzelfde, dus a priori is het nog steeds een haalbare oplossing. Sorry voor de vergissing.
Met een afstandsbeperking zou het moeten werken:
Schets de as van de kegel die in de afbeelding te zien is.
Beperk het onderste eindpunt van de schroef met het eindpunt van de as met een samenloop van omstandigheden.
Beperk het bovenste eindpunt van de schroef met een afstand tot de as.
Ik kom nergens. En zelfs gekanteld als hij draait, is hij ter plaatse... niet fucked up om alleen aan een lijn te rijden...