Ik probeer de waarden in variabelen in een assembly terug te brengen naar de assemblages/onderdelen waaruit het bestaat.
Ik leg de fundamenten voor jou, We hebben een in-house Solidworks 3D configurator waarmee we overbodige projecten kunnen afhandelen. Het grote verschil is de lengte en breedte van ons product. Deze informatie wordt ingevoerd in 2 globale variabelen en dankzij vergelijkingen wijzigen deze waarden alle betrokken assemblages en onderdelen.
Ik heb een project om stuklijsten te gebruiken om de velden van onze lanceringsbladen automatischer in te vullen. Ik heb goede vooruitgang geboekt met het gebruik van de PDM-stuklijsten → CSV-export Maar ik struikel over hoe ik deze 2 waarden (lengte, breedte) tot de onderdelen/assemblages kan krijgen, in een eigenschap die bijvoorbeeld leesbaar is volgens de PDM-nomenclatuur.
Kunnen we meer informatie over dit punt krijgen: als u zegt " wijzigen ", bedoelt u dan " configuratie wijzigen" of " parameters wijzigen"?
Voor uw probleem komen 2 elementen in u op:
Het dialoogvenster SW PDM BOM waarin u voor een kolom kunt zoeken naar een variabele in bepaalde waarden van de verwijzing om een koppelingsattribuut te definiëren (d.w.z. een kenmerk dat behoort tot de hiërarchische koppeling van het bovenliggende kind en niet tot een onderdeel of assembly)
De mogelijkheid om vergelijkingen tussen modellen te delen met de mogelijkheid om tekstbestanden te permalinken met de optie Koppelen aan extern bestand, zodat wijzigingen in het tekstbestand worden doorgegeven aan het model
Ik zal op zoek gaan naar het tweede punt omdat ik weinig hoop heb op het eerste punt dat meestal wordt gebruikt voor positienummers of om componentreferenties op te halen.
Maar het gaat er echt van af hoe u uw productstructuur opbouwt. Vandaar mijn eerste vraag.
Globale variabelen passen de 3D aan deze waarden aan. Ik definieer bijvoorbeeld mijn totale afmetingen in de globale variabelen, alle onderdeelontwerpen zijn aangepast aan deze waarden.
Door een beetje te krabben, met de SmartProperties, kom ik tot het ophalen van de waarden van mijn globale variabelen om ze in een nieuwe aangepaste eigenschap in te voeren. In mijn PDM-nomenclatuur heb ik kolommen gemaakt om ze op te halen. Maar ik heb de indruk dat het de aangepaste eigenschappen zijn die betrekking hebben op het document die eruit komen en niet op de configuratie.
Als we het hebben over het nomenclatuurtabblad van PDM in Windows Verkenner, roept het de gegevens op volgens de actieve configuratie in het model. Aan de andere kant moet u de variabele correct configureren die in de kolom moet worden weergegeven:
Cyril_f was me voor. Het is ook noodzakelijk -voor zover ik me herinner- dat variabelen worden aangeroepen door (aanwezig in) de datakaarten. Na te kijken.
Nuttige informatie: Als u virtuele assemblages of subassemblages gebruikt, kunnen EPDM-stuklijsten ook slecht zijn. Ik heb de bug zojuist aan SW gemeld.
Dit heeft te maken met het feit dat EPDM veel moeite heeft met het beheren van virtuele assemblages en dat de stuklijsten die EPDM van MEP's opslaat, door EPDM niet worden beheerd als export van de MEP-tabel, maar als een uitlezing van de eigenschappen die in EPDM zijn opgeslagen voor de verschillende componenten.